Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών ** Παιδικά: Η μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση * Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Η Κωνσταντίνα Δήμου για το "Άλμα (ψυχή)"

Το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για τα νέα βιβλία.
Ή αλλιώς, όχι μόνο το ερωτηματολόγιο του Προυστ.

Οι συγγραφείς έχουν μία μέρα για να απαντήσουν τις ερωτήσεις της λίστας προκειμένου να γνωρίσουμε το νέο τους -τις περισσότερες φορές ακυκλοφόρητο- βιβλίο. Οι ερωτήσεις έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από εμένα. Εκείνοι ευθύνονται για τις απαντήσεις και μόνο. Κι εσείς για τις εντυπώσεις.
Πως σας ήρθε η ιδέα;
Κ.Δ.: Ήμουν στη Βαρκελώνη για 5 ημέρες, μόνη μου, χωρίς ίχνος επικοινωνίας με κανέναν, τριγυρνούσα στα σοκάκια και απλά μου προέκυψε η πρόκληση μίας ιδέας, πως από το άγνωστο οδεύεις στο γνωστό και απ' το γνωστό πίσω στο άγνωστο. Είχα αφήσει το τηλέφωνο στην Αθήνα για να μιλήσω με κάποιον ή να μπορεί να με εντοπίσει ο οποιοσδήποτε και ξαφνικά άρχισα να θυμάμαι την πόλη απ' την αρχή. Να νιώθω συγκίνηση έξω από τη Sagrada Familia του Gaudi. Να συναντάω ανθρώπους που η ψυχή τους ήξερε και η γλώσσα μαζί τους να μιλήσει.

Που γράψατε το βιβλίο σας;
Κ.Δ.: Τις πρώτες σελίδες στην Καταλονία σαν brainstorming και τις υπόλοιπες στην Αθήνα.

Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Κ.Δ.: Σχεδόν 3 χρόνια μου πήρε να το ολοκληρώσω. Έσβηνα και έγραφα. Σμίλευα τους χαρακτήρες για να μιλήσουν στη ψυχή των αναγνωστών αφού είχαν μιλήσει πρώτα στη δική μου. Δεν γράφω σαν δημιουργός αλλά σαν αναγνώστης. Αυτό που θα ήθελα να διαβάσω αποτυπώνω στης ψυχής μου το χαρτί.

Θέλετε να μας δώσετε μια περιγραφή;
Κ.Δ.: Το μυθιστόρημα πραγματεύεται τη σύγκριση του απροσδόκητου με το προσδοκώμενο. Την εξουσία με το καθήκον. Την ψυχή με την αγάπη. Όλα τα παραπάνω έχουν να αντιμετωπίσουν όλοι οι χαρακτήρες από την επιλογή ενός. Είναι όμως θέμα επιλογής ή πεπρωμένου; Η απάντηση θα ξετυλίγεται αργά σαν νήμα. Λέξη προς λέξη, σελίδα προς σελίδα.

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Κ.Δ.: Τη μαγεία των γεγονότων και την ευαισθησία πίσω από αυτά. Όχι τόσο όσο το έγραφα αν και αποτελούσε μία υπέροχη εσωτερική διεργασία. Ένιωθα σαν να μου βάζει κάποιος σκέψεις στο μυαλό και κίνηση στο χέρι. Όλα έγιναν μηχανικά αλλά εξίσου όμορφα. Μετά το πέρας της γραφής, άρχισα να βιώνω τα θαύματα της συγγραφής της ιστορίας. Πριν την παρουσίαση του βιβλίου για παράδειγμα, αναζητούσα ένα μικρό κοριτσάκι να ενσαρκώσει την Άλμα για αυτό το σκοπό. Μόλις το σκέφτηκα, ποιός ξέρει πως και με ποιό τρόπο, εξελίχθηκαν τα γεγονότα ώστε να εμφανιστεί μπροστά μου το ροδαλό προσωπάκι που ζούσε στη καρδιά μου για 3 ολόκληρα χρόνια. Η μικρή επτάχρονη Ιωάννα που βαπτίστηκε μόνη της Άλμα και γεννήθηκε σχεδόν 21 Οκτωβρίου. Όπως η ηρωίδα στην ιστορία. Έτσι θέλει να τη φωνάζω!

Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Κ.Δ.: Είναι σαν να ρωτάτε μία μητέρα ποιό παιδί της αγαπάει περισσότερο. Όλους τους χαρακτήρες αγαπάω γιατί είναι δικά μου κομμάτια. Που ζωντανεύουν στο χαρτί για να τα δω και για να τα αποδεχτώ. Τη γλυκιά και περιπετειώδη μου φύση, τη μυστήρια και μεταφυσική, τη βίαιη και την αποπνικτική, την αισιόδοξη και την αντίθετή της. Τη λογική πλευρά μου με την παράλογη! Όλοι είναι μέρη από τον ίδιο πηλό. Τον εαυτό μου.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Κ.Δ.: Ένα μυστήριο! Που θα το λύσει με την ψυχή του όμως και όχι με το νου του!

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Κ.Δ.: Αν ότι λέω και νιώθω μπορούν να το καταλάβουν οι άλλοι. Είναι μία μέθοδος αποδοχής επί της ουσίας.

Φοβάστε...
Κ.Δ.: Να εμπιστευτώ τον άλλον.

Αγαπάτε...
Κ.Δ.: Την αλλαγή και την πρόκληση.

Ελπίζετε...
Κ.Δ.: Στην καλοσύνη των ανθρώπων.

Θέλετε...
Κ.Δ.: Αγάπη και δικαιοσύνη.

Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν αυτό το βιβλίο;
Κ.Δ.: Αν και είναι έκπληξη για εμένα και τους ίδιους, ευελπιστώ εκείνοι που θα το διαβάσουν με την αθωότητα του μικρού παιδιού και όχι με την πείρα του βιβλιόφιλου.

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Κ.Δ.: Για να ξεκλειδώσουμε την περιέργεια για το άγνωστο που τόσο μας φοβίζει.

Γιατί δεν πρέπει;
Κ.Δ.: Αν και βασίζομαι στα πρέπει, ίσως γιατί θα οδηγήσει τον Εαυτό να ανοίξει μία πόρτα σε ένα εσώτερο ταξίδι στα άδυτα της ψυχής και της επιλογής της, που μέχρι τώρα η πρόσβαση από το κλειδί της λογικής είναι για εκείνον απαγορευμένη.
Με λίγα λόγια, όποιος βαδίζει με το νου να εξηγήσει τη ζωή αφήνοντας τη καρδιά θαμμένη μέσα του, σαν ένα ξένο σώμα, για να μην νιώσει, να μην συγκινηθεί, να μην αναζητήσει, να μην αγαπήσει για να μην πληγωθεί, καλύτερα να μην μπει στη διαδικασία να το διαβάσει. Ζωή χωρίς μνήμη, είναι ο δρόμος χωρίς λακκούβες. Καμία διαδρομή δεν έχει αξία, αν δεν χαθείς στο δρόμο. Αν δεν σκοντάψεις. Αν δεν ενεργοποιηθεί η εσωτερική πυξίδα της ψυχής.

Που/πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Κ.Δ.: Διατίθεται στον ιστότοπο του εκδοτικού οίκου "Ατλάντια Γνώση" και σε επιλεγμένα βιβλιοπωλεία που το ζήτησαν αψηφόντας την οικονομική κρίση.
Bookstars, Ελαιών 34, Νέα Κηφισιά.
Βιβλιανθός, Πλατεία Αριστοτέλους, Θρακομακεδόνες, Αττική.

Που μπορούμε να βρούμε εσάς;
Κ.Δ.: Στο facebook.
Προσωπικό προφίλ και προφίλ Ατλάντιας Γνώσης

Ποιο χρώμα του ταιριάζει;
Κ.Δ.: Το λευκό και το ροζ
(δεν είναι τυχαία η απόχρωση του εξωφύλλου)

Ποια μουσική;
Κ.Δ.: Ότι άκουσμα ζητάει η ψυχή!

Ποιο άρωμα;
Κ.Δ.: Βανίλια, για τη γλυκιά και την πικρή του αίσθηση.

Ποιο συναίσθημα;
Κ.Δ.: Συγκίνηση.

Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Κ.Δ.: Κινηματογραφική ταινία. Όχι επειδή το νομίζω αλλά επειδή μου το έχουν πει πολλοί αναγνώστες που το διάβασαν.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα μπορούσατε να είστε;
Κ.Δ.: Δεν θεωρώ τον εαυτό μου συγγραφέα. Απλά έτυχε να οδηγηθώ σε αυτή τη διαδρομή. Είμαι μία ψυχή που αναζητάω την αγάπη, την καλοσύνη, την πηγή της αλήθειας και της γνώσης και κάπου ενδιάμεσα κρατάω σημειώσεις. Αν η έμπνευση χάσει το μονοπάτι της καρδιάς και της αλήθειας μου, θα αποσυρθώ με σύνεση από το χώρο του βιβλίου. Η ματαιοδοξία ως φίλη δεν υφίσταται μέσα στη ζωή μου. Όλα έχουν μία αρχή και ένα τέλος. Το κλειδί για να πορευτώ από τη μία στην άλλη είναι ένα. Η αγάπη. Δεν γράφω για να πουλάω αλλά για να υπάρχω ως σκέψη στην καθημερινότητα κάποιου αναγνώστη που θέλει να αγαπήσει και να αγαπηθεί. Που αναζητά την αλλαγή κάθε στιγμή και την επιδιώκει.
Είμαι ολιστική θεαραπεύτρια, επικοινωνός με αγγέλους και φωτεινά πλάσματα (δεν μου αρέσει η λέξη διάμεσος) και δασκάλα της κουνταλίνι γιόγκα. Ξυπνάω νωρίς το πρωί και προσεύχομαι. Οραματίζομαι, διαλογίζομαι και διδάσκομαι μέσα από τους άλλους. Ως καθρέφτης αντανακλώ και αποδέχομαι το καθρέφτισμα των άλλων. Μα πάνω απ' όλα είμαι άνθρωπος. Έννοια σπάνια στην κρίση αξιών που ζούμε. Είναι η αληθινή μου ταυτότητα και κάθε μέρα την αναζητάω!

Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς;
Κ.Δ.: Τον Χαρούκι Μουρακάμι.

Σας έχει επηρεάσει άλλος συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε; Ποιος/ποιο βιβλίο;
Κ.Δ.: Το βιβλίο που μου άλλαξε τη ζωή, είναι το Eat, pray, love της Ελίζαμπεθ Γκίλμπερτ. Είχα ένα χωρισμό στη καρδιά, ένα ράγισμα στο χέρι και άφησα τη ροή της ανάγνωσης και της ουσίας της να με παρασύρει. Έγινα δασκάλα στη γιόγκα και βρήκα την ουσία της ζωής μου. Να μιλάω απλά και να ζω με απλότητα. Με ευγνωμοσύνη. Να είμαι τίποτα και να νιώθω πληρότητα και ευλάβεια.

Οι ήρωές σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή εσείς και μόνο ορίζετε την συνέχεια και τις τύχες τους;
Κ.Δ : Θέλω να πω μία ιστορία απ' την αρχή, το τέλος της θα με διαλέξει μέσα από την ανάγκη του ήρωα και τις συγκρούσεις. Δεν επεμβαίνω στη μοίρα των ηρώων, απλά από την αρχή διαμορφώνω καλά τον κάθε χαρακτήρα/ήρωα και μετά αφήνω τους χαρακτήρες να με οδηγήσουν. Το απρόοπτο!

Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει; Φαντασία ή εμπειρία;
Κ.Δ.: Χωρίς να είμαι κυνική, τίποτα από τα δύο. Μόνο η θέληση, να διηγηθείς κάτι διαφορετικό. Μετά έπεται η εμπειρία που θα κάνει την ιστορία διαφορετική και ύστερα η φαντασία του αναγνώστη την κάνει ενδιαφέρουσα. Τέτοια βιβλία θα ήθελα να διαβάζω και ομοίως να γράφω. Ίσως γι' αυτό ένα βιβλίο μπορεί να ξετρελάνει κάποιον και μπορεί να δυσαρεστήσει κάποιον άλλο. Αν είναι αδιάφορο έχει να κάνει με την θέληση του συγγραφέα που δεν ήθελε εξ' αρχής να διηγηθεί την ιστορία.

Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Κ.Δ.: Δεν υπάρχει δοκιμασμένη συνταγή. Ανάμεσά μας ζουν άνθρωποι που πορεύονται με την αγάπη, που συγκινούνται με όμορφες πράξεις από τους άλλους και διαβάζουν βιβλία ρομαντισμού με happy ends... καθώς και προσωπικότητες που θέλουν να αφαιρούν ζωές, περιουσίες, ήθη και αξίες και όταν δεν μπορούν, απλά το καταγράφουν σε σελίδες και ξεσηκώνουν πιο ικανούς οπαδούς να κάνουν το ίδιο.
Όμοιος ομοίω πελάζει!
Η κάθε εξουσία, του καλού ή του κακού έχει τον δικό της "συγγραφέα" και τον ανάλογο "αναγνώστη".

Τι την αποτυχία;
Κ.Δ.: Οι μεγάλες προσδοκίες φέρνουν και τις αποτυχίες που αναγεννούν απογοητεύσεις. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά για εμένα είναι η απόπειρα να γράφονται μόνο best sellers. Ας πορευτούμε με τις απλές ιστορίες που θέλουν να πουν πολλά παρά με τις ευπώλητες που δεν λένε επί της ουσίας τίποτα καινούργιο.

Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Κ.Δ.: Τις περισσότερες φορές.

Ποιον τίτλο βάζετε στο βιβλίο της ζωής σας;
Κ.Δ.: Δεν έχω απάντηση σε αυτό. Μονάχα ο συγγραφέας της ζωής μου.
Εξώφυλλα βιβλίων της Κωνσταντίνας Δήμου και φωτογραφία πορτραίτο από το προσωπικό της αρχείο. Στην έγχρωμη εικόνα το εξώφυλλο του νέου της μυθιστορήματος "Άλμα (ψυχή)"
Το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ διανέμεται αποκλειστικά από το koukidaki και αφορά νέες κυκλοφορίες βιβλίων.
Θέλετε να διαβάσετε περισσότερα; Επιλέξτε την ετικέτα Ριντ Φερστ.
Θέλετε να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο; Ακολουθήστε τον σύνδεσμο.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΗ λέσχη των φαντασμάτων, Κυριακής ΑκριτίδουΟ αστερισμός των παραμυθιών, Λίτσας ΚαποπούλουΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούΠορσελάνινες κούκλες, Δέσποινας ΔιομήδουςΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΟι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη