Prometheus


Ο σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ είναι παραπάνω από γνωστός και καταξιωμένος. Όλοι έχουμε δει τις ταινίες του, κυρίως τα Alien. Ο Προμηθέας είναι το πρίκουελ του Alien. Η ταινία φτιάχτηκε για να μας εξηγήσει την προέλευση του φοβερού εκείνου οργανισμού που γνωρίσαμε μέσα από τα Alien.
Ο Σκοτ, λοιπόν, επιστρέφει στους αγαπημένους του εξωγήινους 30 χρόνια μετά, με τη πρόθεση να αποσπάσει και πάλι το θαυμασμό του κοινού του.
Must see για τους λάτρεις του είδους και κάθε fun της Σαρλίζ Θερόν.

Διαβάζω στο διαδίκτυο μεταξύ άλλων:
Η άντληση των τίτλων από την ελληνική μυθολογία δείχνει μια παρόμοια διάθεση δημιουργίας ενός ανάλογου έπους. Εδώ, με το συμβολικό όνομα «Προμηθέας», το σκάφος ταξιδεύει στο διάστημα για να «φέρει τα φώτα του» στο ανθρώπινο γένος, προμηνύοντας έτσι, σε όλους εμάς που γνωρίζουμε τον διάσημο μύθο, την εξέλιξη και την τραγική κατάληξη της τολμηρής αποστολής. 

Ο Ρίντλεϊ Σκοτ με το Alien μας προϊδέασε για το όραμα του ,στον βαθμό που ήμασταν ώριμοι και δεκτικοί στα πλαίσια της κοινωνίας της «αθωότητας», της κοινωνίας της ευημερίας που ζούσαμε τότε. Και σήμερα εκτιμά ότι είμαστε ωριμότεροι μέσα από την ανθρωπιστική καταστροφή των τελευταίων χρόνων ώστε να μας δείξει ένα μεγαλείο τμήμα της συνολικής εικόνας που οραματίζεται για το έμβιο σύμπαν. [at myfilm]


Οι φανς του sci-fi, που περίμεναν με αγωνία τον Προμηθέα, δεν θα απογοητευτούν: η ταινία είναι πλούσια σε θέαμα. Ο Σκοτ εξάλλου είναι ειδικός στο να δημιουργεί ταινίες μεγάλου βεληνεκούς, πλούσιες και άψογες παραγωγές, φαντασίας, ιστορικές και άλλες. Από τον παραμυθένιο «Θρύλο», μέχρι το αριστουργηματικό sci-fi νουάρ «Blade Runner», το επικό «Βασίλειο των ουρανών», τον εντυπωσιακό σε δράση «Μονομάχο», και φυσικά το υπαινικτικό «Άλιεν», ο Σκοτ δείχνει μεγάλο ταλέντο και εμπερία.

Τριάντα χρόνια μετά τη Σιγκούρνι Γουίβερ, η Νούμι Ραπάς στοιχειώνει την οθόνη με το εύθραυστο αλλά και μαχητικό ταπεραμέντο της ενώ ξεχωριστή επίσης είναι και η ερμηνεία του Μάικλ Φασμπέντερ στο δύσκολο ρόλο του ανδροειδούς.[at click@life]
Συμφωνώ με τον Μάικλ αλλά θα διαφωνήσω με τη Νούμι. Δε με κέρδισε. Αλλά, γούστα είναι αυτά.

Παρόλα αυτά, η δημιουργία μίας διάχυτα απειλητικής ατμόσφαιρας χωρίς την επιστράτευση του... επάρατου τρομάγματος, η εποικοδομητική σημασία στη λεπτομέρεια (π.χ. Σπουδαία δουλειά στο σχεδιασμό των εξωγήινων μορφών ζωής), η ντελιριακή κλιμάκωση, το φιλοσοφικό και υπαρξιακό υπόβαθρο που αναδεικνύεται μέσα από τη διερευνητική ματιά του Ridley Scott, οι ερμηνείες των φορτσάτων Rapace και Fassbender και φυσικά η breathtaking φωτογραφία του Πολωνού Dariusz Wolski, καθιστούν το «Prometheus» μία ξεχωριστή και ανανεωτική προσθήκη στη λίστα με τις σημαντικότερες σύγχρονες ταινίες sci-fi/horror.[at cinema/news]

Πρίκουελ του “Alien” που προσφέρει εξηγήσεις σε σχέση με την προέλευση του ομώνυμου οργανισμού, αλλά δεν πλησιάζει σε αντίκτυπο τον συγκλονιστικό προκάτοχό του, παρόλο που διακρίνεται από την αψεγάδιαστα υποβλητική καλλιτεχνική διεύθυνση και τη δεξιοτεχνική υπογραφή του Ρίντλεϊ Σκοτ. [at e-go]

3 σχόλια:

  1. Το “Prometheus” είναι απλώς μια καλοφτιαγμένη ταινία επιστημονικής φαντασίας. Θα μπορούσε όμως να είναι κάτι πολύ περισσότερο, μια πιο ουσιαστική και επίκαιρη επανίδρυση της σειράς που άφησε εποχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καθώς είμαι ένας από εκείνους τους 'Αλιενόπληκτους' από την πρώτη θρυλική ταινία του 79 και μάλιστα λόγω της εμπλοκής του πολύ μεγάλου Giger που δημιούργησε τον μεγαλειώδη εφιαλτόκοσμο και τον ίδιο τον Αλιεν βέβαια -έχω αφιερώσει και σχετική ανάρτηση στην Περιοχή Μ - ομολογώ χάρηκα ιδιαίτερα για το αφιέρωμά σου αυτό. Σε μια άλλη ανάρτηση στο Νημερτή αναφέρθηκα στην ταινία που περίμενα κι εγώ με αγωνία και ομολογώ πως εν μέρει μόνο αισθάνθηκα το ρίγος όλης αυτής της μυθικής 'υπερκατασκευής' που τεκμαίρεται σε θεμέλια του Δημιουργισμού, αφού άλλωστε οι Μηχανικοί είναι κατά τον Σκοτ, οι πρωτουργοί και πλάστες του ανθρώπου. Θεωρώ πως ο Προμηθέας με τα εντυπωσιακά του εφέ και την εξαιρετική δουλειά σε όλα τα επίπεδα, φωτογρ, ήχος, σκηνές δράσης, κλπ, έχει μια κάποια ανεπάρκεια... δεν ολοκληρώνει το βίωμα του θεατή -είτε έχει σχέση με τις ταινίες Αλιεν είτε όχι - και τον αφήνει εν εκκρεμότητι, προφανώς για να ακολουθήσουν οι συνέχειες... όμως, η κάθε ταινία πρέπει να αποτελεί ένα αυτόκρατο, ένα αυτοτελές και στέρεο οικοδόμημα σκέψης και πράξης, διαφορετικά απευθύνεται μονάχα στους ελάχιστους... ο Σκοτ, παρ'όλα αυτά, είναι ένας μεγάλος μυθοπλάστης, ένα ανήσυχο πνεύμα ενώ τολμά να πάρει θέση στην διαμάχη εξελικτιστών και δημιουργιστών και να χτίσει ένα νέο σύμπαν...
    αυτό άλλωστε δεν είναι η δημιουργία, η τέχνη εν γένει; η κατασκευή ex nihilio ενός σύμπαντος...
    συγνώμη αν έκανα κατάχρηση της φιλοξενίας... καλό απόγευμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις κοσμήσατε την ανάρτηση με εύστοχες σκέψεις.
      Συμφωνώ σε όλα.
      Τολμώ να πω... ότι ο Σκοτ θα πρέπει να φανεί αντάξιος της κληρονομιάς του και να τοποθετηθεί πιο ολοκληρωμένα στην επόμενη ταινία. Οι φαν του είδους, σε κάθε περίπτωση, θα τον τιμήσουν με το εισιτήριό τους, αλλά, θα είναι καλύτερα να αποθεώσει το δημιούργημά του.
      Όσο για την τελευταία φράση... καμία κατάχρηση.
      Καλό απόγευμα και για σας.

      Διαγραφή


ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Τερέζα ΚουρούκληΧάρης ΒασιλάκοςΓιώργος ΓιαντάςΣτέλιος ΚανάκηςΣτέλιος ΜοίραςΈλσα ΜαγγανάρηΓιάννης Βεντούρας
Γεωργία ΚραββαρίτηΓιάννης ΦιλιππίδηςΚωνσταντίνα ΚαντζιούΠαναγιώτης ΝτούσκαςVal O' TeliΚαλλιόπη ΒελόνιαΠόλυ Μοσχοπούλου
Κερδίστε ως και πέντε μυθιστορήματαΧριστόφορος ΤριάντηςΧρυσούλα ΒακιρτζήΒαγγέλης ΜαργιωρήςΒασίλης ΤσικάραςΜαρία ΙατρίδηΘεόφιλος Γιαννόπουλος