Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι * Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών * Rock Around... Women! ** Παιδικά: Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Η Ρίκη Ματαλλιωτάκη για το "Η ακαμψία του αίσχους".

Το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για τα νέα βιβλία.
Ή αλλιώς, όχι μόνο το ερωτηματολόγιο του Προυστ.

Οι συγγραφείς έχουν μία μέρα για να απαντήσουν τις ερωτήσεις της λίστας προκειμένου να γνωρίσουμε το νέο τους -τις περισσότερες φορές ακυκλοφόρητο- βιβλίο. Οι ερωτήσεις έχουν γραφτεί εξ ολοκλήρου από εμένα. Εκείνοι ευθύνονται για τις απαντήσεις και μόνο. Κι εσείς για τις εντυπώσεις.
Πως σας ήρθε η ιδέα;
Ρ.Μ.:Όπως ξάφνου μας έρχονται όλες οι ιδέες... ανεξήγητα. Μόνο που στο συγκεκριμένο βιβλίο η ιδέα γεννήθηκε πριν πολλά χρόνια, κι ανεξήγητα επίσης δεν έλεγε να ολοκληρωθεί... ως πριν την αρχή της κρίσης στη χώρα μας. Τότε προσάρμοσα την τότε ιδέα μου στα σημερινά δεδομένα, και το βιβλίο ολοκληρώθηκε βοηθώντας με να βγάλω ένα μικρό μέρος του θυμού που κρύβω μέσα μου για την κατάντια της πατρίδας μου. Τον υπόλοιπο θυμό μου επιφυλάσσομαι να τον βγάλω σε επόμενο βιβλίο.

Που γράψατε το βιβλίο σας;
Ρ.Μ.: Αναμεσίς πραγματικότητας και ονείρου... συνήθως εκεί "γράφω" όλα μου τα βιβλία.

Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Ρ.Μ.: Όπως σας είπα και παραπάνω το συγκεκριμένο βιβλίο μου πήρε αρκετά χρόνια, όχι όμως γι' άλλο λόγο άλλα γιατί μάλλον περίμενε το πλήρωμα του χρόνου του... κατά την διάρκεια των παύσεων του γράφτηκαν, αν δεν κάνω λάθος, άλλα τρία.

Πως θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Ρ.Μ.: Πειράζει να το χαρακτηρίσω με ένα λόγο; Ανθρώπινο...

Θέλετε να μας δώσετε μια περιγραφή;
Ρ.Μ.: Δεν μπορώ να περιγράφω τα βιβλία μου... είναι σαν να μου ζητάτε να περιγράψω το παιδί μου, και μια μάνα πως αλήθεια θα μπορούσε να περιγράψει το παιδί της χωρίς να πέσει στη παγίδα της υπερβολής. Παραθέτω λοιπόν στους αναγνώστες σας ένα μικρό απόσπασμα: Η ύπαρξη της έρμαιο της τύχης... η ζωή της ένας στρόβιλος, μια πάνω μια κάτω, ακριβώς όπως στο όνειρο που την προειδοποίησε για τα μελλούμενα στα δεκαέξι της. Οι αλλαγές καταιγιστικές, συνεχείς και εναλλασσόμενες, και η κορύφωση του δράματος απάνθρωπη κι ανελέητη. Έγκλημα σώματος και ψυχής από κείνα που αφήνουν σκληρή και άσβεστη την χαρακιά του μίσους στο ανθρώπινο είναι... που δεν επιτρέπουν κανένα παράθυρο ανοιχτό για την κάθαρση. Αυτή είναι η ζωή της Αρετής. Της γυναίκας που κάτω από τις πιο περίεργες συνθήκες γνώρισε τα πάντα: Τη φτώχεια, τα πλούτη, την δόξα, την εξουσία, τον έρωτα, το μίσος και την καλοσύνη, περιμένοντας μονάχα μία στιγμή. Την στιγμή της εκδίκησης. Κοίτα όμως που...

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Ρ.Μ.: Την αγωνία των ηρώων του, των καλών και κακών, που για μια ακόμα φορά αποδεικνύουν την αιώνια πάλη του ανθρώπου ανάμεσα στο καλό και το κακό που κουβαλά μέσα του.

Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Ρ.Μ.: Πάλι δεν μπορώ να απαντήσω, όλοι οι ήρωες μου είναι κομμάτια της ψυχής μου και τους αγαπώ εξίσου.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Ρ.Μ.: Νομίζω προβληματισμό. Ναι, μάλλον προβληματισμό... γενικότερα ο προβληματισμός θεωρώ πως είναι και ο απώτερος σκοπός ύπαρξης ενός βιβλίου.

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Ρ.Μ.: Τούτη τη στιγμή; Η τύχη της χώρας μου κι άλλο ουδέν.

Φοβάστε...
Ρ.Μ.: Πολύ, αφάνταστα πολύ! Φοβάμαι τους ψεύτες, τους ανόητους, τους παραδόπιστους, τους πλεονέκτες...

Αγαπάτε...
Ρ.Μ.: Εξαρτάται... όταν αγαπήσω όμως αγαπώ αληθινά... θα έλεγα για πάντα αλλά δεν πιστεύω στο "πάντα".

Ελπίζετε...
Ρ.Μ.: Είναι απαραίτητο... αλλά δεν το καταφέρνω τόσο συχνά όσο θα ήθελα... με εμποδίζει ένα καθαρό μάτι που υπάρχει μέσα μου και με αναγκάζει να βλέπω την αλήθεια καταπρόσωπο.

Θέλετε...
Ρ.Μ.: Αν αναφέρεστε σε υλικό επίπεδο λίγα πράγματα, τα εντελώς απαραίτητα... είμαι σε μέγιστο βαθμό αντικομφορμίστρια... αν πάλι αναφέρεστε σε πνευματικό επίπεδο θέλω, απαιτώ μάλλον, αφάνταστα πολλά... πρώτα από τον εαυτό μου και μετά από τον πολύ κοντινό μου.

Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν αυτό το βιβλίο;
Ρ.Μ.: Αυτοί που τους αρέσει να κοιτούν την αλήθεια κατάματα.

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Ρ.Μ.: Δεν υπάρχει πρέπει... διαβάζεις μόνο αν θες.

Γιατί δεν πρέπει;
Ρ.Μ.: Εδώ υπάρχει ένα πρέπει... δεν πρέπει να διαβάσεις το βιβλίο μου, και τα βιβλία μου γενικότερα, αν είσαι στενόμυαλος, ηθικολόγος, και γενικά άνθρωπος με κλειστούς ορίζοντες... ξέρετε, συνηθίζω να λέω τα πράγματα με το όνομα τους και είμαι από κείνους που πιστεύουν ακράδαντα πως δεν υπάρχουν χυδαίες λέξεις, υπάρχουν μόνο χυδαίοι άνθρωποι.

Που/πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Ρ.Μ.: Εκδόσεις Όστρια, τηλ. 2112136882

Που μπορούμε να βρούμε εσάς;
Ρ.Μ.: Παντού θα με βρει εκείνος που πραγματικά θέλει να με αναζητήσει. Πάντως εργάζομαι στο κρητικό, δημοσιογραφικό σάιτ cretablog.

Ποιο χρώμα του ταιριάζει;
Ρ.Μ.: Το κόκκινο του πάθους.

Ποια μουσική;
Ρ.Μ.: Αυτή που θα ήθελε να ακούσει ο αναγνώστης διαβάζοντας το.

Ποιο άρωμα;
Ρ.Μ.: Της Άνοιξης.

Ποιο συναίσθημα;
Ρ.Μ.: Της αγάπης.

Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Ρ.Μ.: Ένα ωραίο, διδακτικό παραμύθι άλλα συγχρόνως και μια αληθινή εκδοχή του ότι όλα μπορούν να συμβούν σε όλους.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα μπορούσατε να είστε;
Ρ.Μ.: Αυτό το άλλο που είμαι: Δημοσιογράφος. Ξέρετε, είμαι από τους τυχερούς που κατάφεραν η δουλειά τους να είναι συγχρόνως και το χόμπι τους.

Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς;
Ρ.Μ.: Δεν διαβάζω ανελλιπώς κανένα συγγραφέα, διαβάζω ότι βιβλίο πιστεύω ότι θα μου δώσει ασχέτως δημιουργού.

Σας έχει επηρεάσει άλλος συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε; Ποιος/ποιο βιβλίο;
Ρ.Μ.: Προσπαθώ να ζω και κατ' επέκταση να γράφω χωρίς επηρεασμούς. Κι όχι από έπαρση, αλλά απλούστατα, γιατί μετά δεν θα είμαι εγώ.

Οι ήρωες σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή εσείς και μόνο ορίζετε την συνέχεια και τις τύχες τους;
Ρ.Μ.: Συνήθως με κατευθύνουν αυτοί... υπάρχουν τόσο έντονα μέσα μου που δεν γίνεται να καθορίσω τις τύχες τους εγώ.

Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει; Φαντασία ή εμπειρία;
Ρ.Μ.: Και τα δυο φυσικά... το ένα είναι ο απαραίτητος συνδυασμός του άλλο.

Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Ρ.Μ.: Πρώτα πρώτα το σωστό γράψιμο και βέβαια, μια και ζούμε στον αιώνα της διαφήμισης, η σωστή διαφήμιση καθορίζει σαφώς όχι μόνο την επιτυχία του βιβλίου αλλά και πολλών άλλων αγαθών.

Τι την αποτυχία;
Ρ.Μ.: Η έλλειψης των δύο προηγούμενων που μόλις ανέφερα. Αποτυχημένο είναι ένα βιβλίο χωρίς σωστή γραφή κι επαρκή διαφήμιση.

Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Ρ.Μ.: Δεν θα την χαρακτήριζα κατάχρηση... αλλά μια και τη χαρακτηρίσατε εσείς, θα έλεγα ότι είναι η μόνη αβλαβής κατάχρηση... δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς βιβλίο.

Ποιον τίτλο βάζετε στο βιβλίο της ζωής σας;
Ρ.Μ.: Αυτόν, αφήνω να τον γράψει η ζωή... η ζωή ξέρετε είναι η μεγαλύτερη δημιουργός... όλοι οι υπόλοιποι είμαστε ένα τίποτα μπροστά της.

Σας ευχαριστώ!
Εξώφυλλα των βιβλίων της Ρίκης Μαλλιωτάκη και φωτογραφία πορτραίτο από το προσωπικό της αρχείο. Στις έγχρωμες εικόνες το εξώφυλλο του νέου της μυθιστορήματος "Η ακαμψία του αίσχους".
Το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ διανέμεται αποκλειστικά από το koukidaki και αφορά νέες κυκλοφορίες βιβλίων.
Θέλετε να διαβάσετε περισσότερα; Επιλέξτε την ετικέτα Ριντ Φερστ.
Θέλετε να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο; Ακολουθήστε τον σύνδεσμο.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΌλα θα πάνε καλά ή και όχι, Meg MesonΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούRock Around... Women!, Γιώργου ΜπιλικάΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Οι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΟ πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Καταδύσεις, Κατερίνας ΜαρτζούκουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη