Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ματωμένος Δούναβης * Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών ** Παιδικά: Τα βάσανα του Τεό και της Λέας * Η μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση * Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Ο Νίκος Ζαβόλας και Η γυναίκα με το παρασόλι

Πως σας ήρθε η ιδέα;
Ν.Ζ.: Όταν διάβαζα ένα ποίημα, σκεπτόμουνα, πώς ήλθε η έμπνευση στον δημιουργό για να γράψει το συγκεκριμένο ποίημα. Αυτό το ερωτηματικό με βασάνιζε πάντα, όταν διάβαζα ποιητικές συλλογές. Δεν θυμάμαι να διάβασα ποιητική συλλογή όπου ο Ποιητής να περιγράφει την έμπνευση του, τον “μύθο” πίσω από την δημιουργία. Στο βιβλίο λοιπόν αυτό αποκαλύπτω την ιστορία των ποιημάτων, χωρίς να προσπαθώ ο “μύθος” να επισκιάζει την δημιουργία.

Που γράψατε το βιβλίο σας;
Ν.Ζ.: Μπροστά στο computer… και για να μην παρεξηγηθώ, όταν γράφω είμαι στο δικό μου κόσμο (όπως μου λέει πολλές φορές η γυναίκα μου), δεν υπάρχει τίποτα άλλο τη στιγμή της δημιουργίας. Για μένα δεν έχει καμιά απολύτως σημασία αν γράφω στο γραφείο μου, στο υπόγειο και εάν το προσδιορίσουμε γεωγραφικά πάλι δεν έχει καμιά σημασία, πού γράφω τα ποιήματα ή μια ιστορία.
Στο διάστημα που τα έγραφα, επισκέφτηκα την Ελλάδα, το Παρίσι, τις Βερμούδες, το Πουέρτο Ρίκο και το Μεξικό. Έγραφα πάντα μπροστά στο computer, βλέποντας και ακούγοντας εικόνες και ήχους που ζωγράφιζε η φαντασία μου και ποτέ δεν έβλεπα λευκό monitor.

Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Ν.Ζ.: Επειδή δεν ήταν μια ιστορία, αλλά συλλογή ποιημάτων, τα έχω γράψει στα τελευταία πέντε χρόνια.

Πως θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Ν.Ζ.: Τέχνη και Φαντασία.

Θέλετε να μας δώσετε μια περιγραφή;
Ν.Ζ.: Στο ποίημα, “Έξι Ποιητές στη γειτονιά μου”, υπάρχει ένα άρωμα μιας άλλης εποχής. Αισθάνεσαι ότι ζεις με τον Byron, με τον Keats, με τον Kipling, με τον Shelly και την Browning. Όλοι οι δρόμοι της γειτονιάς μου έχουν πάρει τα ονόματα αυτών των ποιητών και με την φαντασία μου τους συναντώ κάθε μέρα και συνομιλώ μαζί τους. Αυτή η ρομαντική ομίχλη στολίζει λίγο πολύ το βιβλίο μου.

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Ν.Ζ.: Την απλότητα, τα νοήματα και τις μικρές εισαγωγές πριν από κάθε ποίημα.

Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Ν.Ζ.: Αν η ερώτηση αφορά το βιβλίο, ο Δον Κιχώτης, γιατί ζει στον δικό του κόσμο.
Αν αφορά γενικά στη ζωή μου, ο Πατέρας μου, το γιατί, είναι δύσκολο να το περιγράψω. Βλέπεις, το φιλμ του κινηματογράφου που περνά από μπροστά μου, είναι μακρύ και ατέλειωτο, για να το περιγράψω με μια λέξη ή έστω και με μια φράση.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Ν.Ζ.: Θέλω να πιστεύω ότι θα γνωρίσει μια διαφορετική προσέγγιση στη λογοτεχνία, ένα διαφορετικό βιβλίο κι όχι μια στείρα ποιητική συλλογή. Θα καταλάβει τα ποιήματα και δεν θα αισθάνεται ότι διαβάζει “αφηρημένη τέχνη”.

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Ν.Ζ.: Πως θα εξελιχθεί το μέλλον της ανθρωπότητας. Πως θα είναι ο νέος πολιτισμός, η νέα τεχνολογία, η παγκόσμια οικονομία, τι θα γίνει με τα καραβάνια των προσφύγων; Ο παράγοντας άνθρωπος θα επιζήσει ή θα γίνει ένα είδος προς εξαφάνιση;
Όσο αφορά το συγκεκριμένο βιβλίο, καμιά αγωνία. Η αγωνία μου ήταν μέχρι να το γράψω. Οπωσδήποτε και θέλω να γίνει και Best Seller και να πάρει και καλές κριτικές αλλά δεν εξαρτάται μόνο από μένα.

Φοβάστε...
Ν.Ζ.: Την μετάφραση…

Αγαπάτε...
Ν.Ζ.: Την οικογένεια μου.

Ελπίζετε...
Ν.Ζ.: Να έχω υγεία.

Θέλετε...
Ν.Ζ.: Να γίνω καλύτερος άνθρωπος.

Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν αυτό το βιβλίο;
Ν.Ζ.: Αυτοί που ψάχνουν το διαφορετικό… 

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Ν.Ζ.: Γιατί είναι πολύ εύκολο το διάβασμα του, έχει λίγες σελίδες και ταξιδεύεις σε ένα κόσμο με πολλές αποχρώσεις, σε ένα κόσμο που τελικά μπορεί να ανακαλύψεις τον εαυτό σου μέσα από την δική σου φαντασία.

Γιατί δεν πρέπει;
Ν.Ζ.: Γιατί δεν έχει φωτογραφίες.

Που/πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Ν.Ζ.: Στη σελίδα του εκδοτικού στο facebook αλλά και εδώ.

Που μπορούμε να βρούμε εσάς;
Ν.Ζ.: Στο nikoszavolas@aol.com και στο facebook.

Ποιο χρώμα του ταιριάζει;
Ν.Ζ.: Τα χρώματα του Monet.

Ποια μουσική;
Ν.Ζ.: Χατζιδάκι.

Ποιο άρωμα;
Ν.Ζ.: Polo Red.

Ποιο συναίσθημα;
Ν.Ζ.: Αισιοδοξία.

Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Ν.Ζ.: Πίνακας Ζωγραφικής.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα μπορούσατε να είστε;
Ν.Ζ.: Μουσικός.

Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς; 
Ν.Ζ.: Νίκο Καζαντζάκη.

Σας έχει επηρεάσει άλλος συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε; Ποιος/ποιο βιβλίο;
Ν.Ζ.: Όλοι οι νέοι συγγραφείς πρέπει να έχουν επηρεαστεί από πολλούς καταξιωμένους συγγραφείς.
Εγώ όταν άρχισα να γράφω ήμουν επηρεασμένος από τον Φρέντυ Γερμανό. Μου άρεσε πάρα πολύ το βιβλίο του η Τερέζα. 
Τώρα δεν επηρεάζομαι, αλλά εντυπωσιάζομαι διαβάζοντας ένα ωραίο βιβλίο και το προτείνω και στους άλλους. Είμαι ευχαριστημένος αυτό που είμαι και όπως ζω. Το προσπαθείς να γίνεις κάποιος που δεν είσαι είναι αντιγραφή που πάντα απαγορευότανε από το σχολείο.

Οι ήρωες σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή εσείς και μόνο ορίζετε την συνέχεια και τις τύχες τους;
Ν.Ζ.: Συμβαίνουν και τα δύο πολλές φορές. όπως κι όταν έχεις μια ιδέα και μετά δημιουργείς τους ήρωες ή το αντίθετο. Εγώ με τους ήρωες των βιβλίων μου, πάντα μετά που τελειώνω ένα βιβλίο, μαζευόμαστε και τα λέμε. Είναι κάτι το ανεπανάληπτο, ένας μαγικός κόσμος ξετυλίγεται μπροστά μου.

Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει; Φαντασία ή εμπειρία;
Ν.Ζ.: Φαντασία!
Η εμπειρία θα έλθει, θέλει δεν θέλει. Όσο περισσότερα λάθη θα κάνεις τόσο γρηγορότερα θα έλθει.

Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Ν.Ζ.: Ο συγγραφέας πρέπει να γνωρίζει γιατί γράφει ένα βιβλίο. Για μένα επιτυχία είναι να δημιουργώ όσο καλύτερα μπορώ, τα βιβλία μου να έχουν το δικό μου ύφος και ήθος. Να διαβάζει κάποιος μια γραμμή και να λέει: αυτό είναι του Ζαβόλα. Να υπάρχουν πάντα τα βιβλία μου στο κομοδίνο, στη κουζίνα ή στο αυτοκίνητο πεταμένα. Να μην μπαίνουν ποτέ στη βιβλιοθήκη. Αυτό για μένα είναι επιτυχία.

Τι την αποτυχία;
Ν.Ζ.: Δεν υπάρχει αποτυχία, όταν δημιουργείς ένα νέο κόσμο. Μόνο αυτοί που δεν δημιουργούν είναι αποτυχημένοι.

Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Ν.Ζ.: Οι Αρχαίοι μας πρόγονοι έλεγαν και συγκεκριμένα ο Κλεόβουλος: “μέτρον άριστον…”

Ποιον τίτλο βάζετε στο βιβλίο της ζωής σας;
Ν.Ζ.: Έζησα, Τόλμησα, Αγάπησα…
Ήταν το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για τα νέα βιβλία.
Ή αλλιώς, όχι μόνο το ερωτηματολόγιο του Προυστ.
Αν σας άρεσε, δείτε περισσότερες απαντήσεις επιλέγοντας την ετικέτα Ριντ Φερστ
Αν είστε συγγραφέας και θέλετε να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο ακολουθείστε τον σύνδεσμο

Ο Νίκος Ζαβόλας είναι από τη Κάρπαθο. Έμαθε Αγγλικά (o τρόπος του λέγειν) στην Ελλάδα! Έμαθε Ελληνικά (ο τρόπος του λέγειν) στην Αμερική! Έμεινε στάσιμος στα Αρχαία Ελληνικά από το Υπουργείο Παιδείας το 1972 (όταν ήταν στην Ελλάδα) και αναγνωρίστηκε στα Νέα Ελληνικά από το Υπουργείο Εξωτερικών το 1994 (όταν ήταν στην Αμερική). Αν όλα αυτά συνέβαιναν σε κάποιον άλλον μαθητή σε Αμερική ή Γαλλία, σίγουρα θα γυριζότανε κινηματογραφική ταινία από τον Oliver Stone ή από τον Κώστα Γαβρά. Συνέβη όμως στην Ελλάδα και δεν γυρίστηκε ούτε ντοκιμαντέρ...
Έγραψε 10 βιβλία (2 ομαδικά και 8 προσωπικά):
1. Ανθρώπινα Φαινόμενα
2. Seasons to come
3. ΞΑΕΡΦΑΚΙ…!
4. ΑΓΓΕΛΟΙ ΣΤΗ ΒΩΛΑΔΑ
5. Μην πεθάνεις Τρίτη
6. Η κούρσα…
7. Bon Voyage
8. Bella Karpathos
9. Αποστάγματα Ψυχής
10. Η γυναίκα με το παρασόλι
Το βιβλίο του, Bella Karpathos (ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΣ,2013) ,παρουσιάστηκε στο Georgetown University ( Washington DC ) και γίνεται Best Seller ( Top 5 ) στην Κύπρο, ενώ στην Ελλάδα ήταν στις πρώτες θέσεις πωλήσεων στο e-Book Store, Perizitito.gr. για το 2013. Το 2015, το ποίημα του Η Γυναίκα με το παρασόλι, σε διαγωνισμό ποιήσεως των εκδόσεων ΑΝΑΖΗΤΗΤΣΕΙΣ, επιλέγεται στην ποιητική Ανθολογία, ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ ΨΥΧΗΣ με 21 άλλους ποιητές από Ελλάδα και Κύπρο. Ποιήματα του από το τελευταίο του βιβλίο, Η γυναίκα με το παρασόλι (ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ,2015) μεταφράστηκαν στην Αγγλική γλώσσα και παρουσιάστηκαν στο γνωστό Poet’s passage του Old San Juan ( Puerto Rico) από την παγκοσμίως γνωστή ποιήτρια, Lady Lee Andrews.
Είναι πρόεδρος και ιδρυτής του GREEK INSTITUTE OF ARTS προωθώντας την ελληνική τέχνη (Λογοτεχνικές Παραστάσεις, Παρουσιάσεις Βιβλίων κτλ). Διαμένει στο New Jersey, ΗΠΑ με την Γυναίκα του Βαγγελίτσα (Δασκάλα σε Δημόσιο Σχολείο) και τα τρία τους Παιδιά, Ηλία, Γιώργο και Κωνσταντίνο.

Δείτε και αυτό:

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΗ λέσχη των φαντασμάτων, Κυριακής ΑκριτίδουΟ αστερισμός των παραμυθιών, Λίτσας ΚαποπούλουΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΗ μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση, Χριστόφορου ΧριστοφόρουΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούΠορσελάνινες κούκλες, Δέσποινας ΔιομήδουςΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΟι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη