Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ματωμένος Δούναβης * Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών ** Παιδικά: Τα βάσανα του Τεό και της Λέας * Η μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση * Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Η Ευθυμία Αθανασιάδου Στο σεντούκι της ψυχής μου

Πως σας ήρθε η ιδέα;
Ε.Α.: Η ιστορία της Αρετής είναι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα. Σε μια δύσκολη στιγμή για μένα, και ενώ ήμουν συναισθηματικά φορτισμένη, αποφάσισα πως ήταν η κατάλληλη ιστορία για να μεταφέρω στο χαρτί εκείνη τη χρονική περίοδο.

Που γράψατε το βιβλίο σας;
Ε.Α.: Στο σπίτι μου, κάπου ανάμεσα σε υποχρεώσεις σπιτιού και οικογένειας...

Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Ε.Α.: Περίπου έναν χρόνο.

Πως θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Ε.Α.: Κατάθεση ψυχής.

Θέλετε να μας δώσετε μια περιγραφή;
Ε.Α.: Για ένα παιχνίδι που αποφάσισε να παίξει η ζωή σε ένα κορίτσι μένοντας ορφανό από πολύ μικρή ηλικία, προσπαθώντας να αντεπεξέλθει σε αυτά που της επιφύλασσε η μοίρα της στα δύσκολα μεταπολεμικά χρόνια της δεκαετίας του ΄50 αναφέρεται το βιβλίο αυτό… Ξάνθη, Καβάλα, Σέρρες πόλεις σταθμοί στη ζωή της προσπαθώντας πάντοτε να ξεφύγει από τα δίχτυα του πεπρωμένου της που την ακολουθεί όπως ο κυνηγός το θήραμά του. Άνθρωποι μπαίνουν στη ζωή της άλλοτε για να τη βγάλουν από το αδιέξοδό της και άλλοτε για να τη ρίξουν στα πιο βαθιά νερά της μελαγχολίας της. Η προσπάθεια για επιβίωση, η εργασία της στα καπνομάγαζα και το ψυχικό σθένος ενός κοριτσιού που δεν αφήνει ποτέ τα γράμματα και βάζει στόχους στη ζωή της που φτάνουν έως και τα αστέρια. Όμως η ζωή τη ρίχνει μια χειμωνιάτικη νύχτα στα παγωμένα σοκάκια της Καβάλας. Από εκεί παίρνει το δρόμο για την πόλη των Σερρών. Και τότε μπαίνει στη ζωή της η οικογένεια, η χαρά, και τα όνειρα. Τα όνειρα που μέχρι τώρα είχαν θαφτεί στο σεντούκι της ψυχής της επιτέλους βρήκαν διέξοδο στις πόλεις της Γαλλίας και της Αμερικής φτάνοντας μέχρι και το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ όπου εκεί θα αποκαλυφθούν τα πιο βαθιά μυστικά της ζωής της.

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Ε.Α.: Τις αντιθέσεις του, τα συναισθήματά του, τα τοπία, τις μυρωδιές του και τη γεύση που σου αφήνει.

Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Ε.Α.: Η κεντρική ηρωίδα του βιβλίου, η Αρετή, κι αυτό γιατί παρ’όλες τις αντιξοότητες της ζωής, τον πόνο και τις κακουχίες που διαδέχονται η μία την άλλη, καταφέρνει η ψυχή της να παραμείνει αμόλυντη, να σταθεί γερά στα πόδια της, και θέτει στόχους κι όνειρα που φτάνουν έως και τ’αστέρια.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Ε.Α.: Πρωτίστως το βιβλίο προσφέρει ένα ταξίδι συναισθημάτων γεμάτο αντιθέσεις. Το κακό δίνει στη θέση του στο καλό, ο θάνατος στη ζωή, το μίσος στην αγάπη, ο πόνος στη χαρά και η οργή στη λύτρωση. Έπειτα θέτει στον αναγνώστη ερωτήματα και σκέψεις τα οποία αφορούν στη ζωή του καθενός. Πόσες φορές δεν πέσαμε και νιώσαμε ανήμποροι να σηκωθούμε; Πόσες φορές δεν αναρωτηθήκαμε «Γιατί σε μένα;» Πόσες φορές δεν μείναμε μόνοι πιστεύοντας πως δεν υπάρχει κανείς και τίποτα εκεί για εμάς;... Όμως δεν θα μείνει μόνο σε συναισθήματα και σκέψεις, αλλά θα ταξιδέψει στο χρόνο και στις όμορφες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, όπως η Ξάνθη με τα φτωχικά σπιτάκια που φέρνουν στον αέρα τη μυρωδιά της ξύλινης σόμπας, η Καβάλα με την απέραντη θάλασσα και τη γεύση ενός μπακλαβά, η Σέρρες με τη ντοπιολαλιά της, τη μυρωδιά από τα καπνομάγαζα, αλλά και τα λευκά της τριαντάφυλλα. Με ένα αεροπλάνο θα πετάξει για το ρομαντικό και υπέροχο Παρίσι, θα ανέβει στον Πύργο του Άιφελ, θα περιπλανηθεί στο Λούβρο και στα Ηλύσια Πεδία. Αργότερα θα φτάσει έως τη Βοστόνη, θα περπατήσει στο παρθένο δάσος δίπλα στη λίμνη Οντάριο και, -ποιός ξέρει;- ίσως φτάσει έως και τ’αστέρια...

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Ε.Α.: Να καταφέρω με τα βιβλία μου να αγγίξω έστω και μια χορδή από την ψυχή του αναγνώστη.

Φοβάστε...
Ε.Α.: Μη τυχόν και αφήσω τους φόβους μου να με κυριεύσουν.

Αγαπάτε...
Ε.Α.: Ό,τι μου έχει προσφέρει η ζωή έως τώρα και ό,τι συνεχίζει να μου προσφέρει.

Ελπίζετε...
Ε.Α.: Σε έναν κόσμο που θα κυριαρχεί η αγάπη, η καλοσύνη, η ενσυναίσθηση και η ειρηνική συνύπαρξη όλων των πλασμάτων της γης.

Θέλετε...
Ε.Α.: Να είναι καλά οι άνθρωποι που αγαπώ, να έχω δημιουργικές στιγμές ως συγγραφέας και να μην αφήνω λεπτό ανεκμετάλλευτο από τη ζωή μου.

Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν αυτό το βιβλίο;
Ε.Α.: Όσοι έχουν όνειρα για ζωή... Όσοι έχουν μάθει να παλεύουν με αξιοπρέπεια στη ζωή τους, όσοι αρνούνται να το βάλουν κάτω ακόμη και αν η ζωή τους παίζει περίεργα παιχνίδια, όσοι βάζουν στόχους και δεν τους εγκαταλείπουν ποτέ, ό,τι κι αν γίνει.

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Ε.Α.: Κυρίως για τα μηνύματα που παίρνει ο αναγνώστης από το βιβλίο, τα οποία λαμβάνει μέσα από το ταξίδι στον κόσμο της Αρετής.

Γιατί δεν πρέπει;
Ε.Α.: Δύσκολη ερώτηση! Σαφώς και δεν γίνεται πάντα να αρέσουμε σε όλους, αλλά πως μπορώ να μην προτείνω για παρέα σας ένα από τα “παιδιά” μου.

Που/πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Ε.Α.: Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Έξη» και μπορείτε να το βρείτε σε όλα τα μεγάλα βιβλιοπωλεία, σε βιβλιοπωλεία της γειτονιά σας (αν δεν υπάρχει μπορείτε να το παραγγείλετε), στο τμήμα βιβλίου του Σκλαβενίτη (τα καταστήματα του οποίου με τιμούν πάντα και με καλούν να υπογράφω τα βιβλία μου) και από το ίντερνετ από το οποίο μπορείτε να το παραγγείλετε ηλεκτρονικά.

Που μπορούμε να βρούμε εσάς;
Ε.Α.: Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο προσωπικό προφίλ μου στο facebook και στη σελίδα του βιβλίου μου.

Ποιο χρώμα του ταιριάζει;
Ε.Α.: Το χρώμα που έχει ο ουρανός μια ξάστερη νύχτα.

Ποια μουσική;
Ε.Α.: «Επιστροφή»-Σταύρος Λάντσιας (με αυτές τις εικόνες)

Δείτε το μουσικό θέμα και εδώ

Ποιο άρωμα;
Ε.Α.: Τις μυρωδιές ξυλόσομπας, καπνού και ακριβού Γαλλικού αρώματος.

Ποιο συναίσθημα;
Ε.Α.: Τη μελαγχολία της βροχής μαζί με την ομορφιά του ουράνιου τόξου που βγαίνει αμέσως μετά.

Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Ε.Α.: Κινηματογραφική ταινία.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα μπορούσατε να είστε;
Ε.Α.: Αν δεν ήμουν συγγραφέας προφανώς θα υπηρετούσα ακόμη στην Πολεμική Αεροπορία, αφού αποστρατεύτηκα κυρίως για να ασχοληθώ με τη συγγραφή. Διαφορετικά ίσως ασχολιόμουν με τη φωτογραφία ή με τα τουριστικά γιατί αγαπώ εξίσου τα ταξίδια και το να απαθανατίζω τοπία, στιγμές και ανθρώπους.

Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς;
Ε.Α.: Μου αρέσει να διαβάζω πολλούς νέους συγγραφείς, τους οποίους έχω την χαρά και την τύχη να γνωρίζω από κοντά.

Σας έχει επηρεάσει άλλος συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε;
Ε.Α.: Τον τρόπο που σκέφτομαι και ζω, ίσως ο Λέο Μπουσκάλια.

Ποιος/ποιο βιβλίο;
Ε.Α.: Να ζεις, να αγαπάς, να μαθαίνεις.

Οι ήρωές σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή εσείς και μόνο ορίζετε την συνέχεια και τις τύχες τους;
Ε.Α.: Με κατευθύνουν... Μόλις αρχίσω και γράφω οι ήρωές μου παίρνουν σάρκα και οστά και κατευθύνουν οι ίδιοι τη μοίρα τους. Εγώ απλά είμαι εκεί ως διαμεσολαβητής ώστε να καταγράψω την πορεία τους.

Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει;
Ε.Α.: Να τον αγγίξει αυτό το μαγικό ραβδάκι της έμπνευσης ώστε να αρχίσει το μοναδικό ταξίδι στον κόσμο της συγγραφής.

Φαντασία ή εμπειρία;
Ε.Α.: Εμπειρίες έχουμε όλοι οι άνθρωποι, είμαστε όμως ικανοί όλοι να γράψουμε; Θεωρώ πως αυτό που κυριαρχεί στη συγγραφή είναι η φαντασία. Από κει και πέρα πολλοί συγγραφείς βάζουν προσωπικά στοιχεία, εμπειρίες, χαρακτηριστικά δικά τους στα βιβλία τους.

Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Ε.Α.: Το να αφήσει έστω και ένα σημάδι στην ψυχή του αναγνώστη.

Τι την αποτυχία;
Ε.Α.: Το να είναι αδιάφορο στον αναγνώστη.

Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Ε.Α.: Μακάρι όλοι οι άνθρωποι να είχανε τέτοιες δημιουργικές και ανώδυνες καταχρήσεις.

Ποιον τίτλο βάζετε στο βιβλίο της ζωής σας;
Ε.Α.: Γράφοντας «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ», άνοιξα ένα «Παράθυρο στο χρόνο» και με οδήγησε «Στο σεντούκι της ψυχής μου»...[1]
Ήταν το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για τα νέα βιβλία.
Ή αλλιώς, όχι μόνο το ερωτηματολόγιο του Προυστ.
Αν σας άρεσε, δείτε περισσότερες απαντήσεις επιλέγοντας την ετικέτα Ριντ Φερστ
Αν είστε συγγραφέας και θέλετε να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο ακολουθείστε τον σύνδεσμο

Στο οπισθόφυλλο...
Γεννήθηκα ένα χειμωνιάτικο απόγευμα σε ένα παγωμένο φτωχικό. Οι γονείς μου ορφανοί και οι δύο έφυγαν από την Ανδριανούπολη για ένα καλύτερο αύριο. Μπορεί να στερήθηκα πολλά πράγματα, την αγάπη όμως ποτέ.
Μέχρι που η αρρώστια χτύπησε αλύπητα τον πατέρα μου. Κάθε μέρα που περνούσε ήταν και χειρότερη. «Να έχεις μια καλύτερη ζωή», μου ευχήθηκε μια μέρα πριν κλείσει τα μάτια της η μάνα μου. «Πεθύμησε τον πατέρα σου και θέλησε να τον βρει», μου είπαν όταν μικρό παιδί στεκόμουν σιωπηλά στην κηδεία της.
Έτσι με έναν μπόγο με τα ελάχιστα υπάρχοντά μου ξεκίνησα το ταξίδι της ζωής. Στάθηκα τυχερή και βρήκα δουλειά σε ένα καπνομάγαζο για να μπορώ να πηγαίνω σχολείο. Άρχισα να ονειρεύομαι πάλι… μέχρι εκείνη τη νύχτα… η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά σε αντίθεση με τα βήματά μου… και μετά πόνος… Όταν η ψυχή σου κομματιάζεται και το μόνο που εύχεσαι είναι να σταματήσεις να υπάρχεις, από πού μπορείς να αντλήσεις δύναμη για να σταθείς ξανά στα πόδια σου;
Με λένε Αρετή. Όπως όλοι μας, έχω κι εγώ τη δική μου ιστορία. Μια ιστορία γραμμένη μέσα στην ψυχή μου. Αυτοί που ήταν πρωταγωνιστές, ίσως να μην τη θυμούνται καλά, ή και να μην υπάρχουν, πια δεν ξέρω. Το μόνο που ξέρω είναι ότι την έζησα... και θα υπάρχει μέσα μου όσο ζω.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έξη

Δείτε κι αυτό:
Στο σεντούκι της ψυχής μου [εντυπώσεις από την ανάγνωση και δωροθεσία!]

[1] Αναφέρεται στους τίτλους των βιβλίων της που έχουν εκδοθεί.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΗ λέσχη των φαντασμάτων, Κυριακής ΑκριτίδουΟ αστερισμός των παραμυθιών, Λίτσας ΚαποπούλουΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΗ μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση, Χριστόφορου ΧριστοφόρουΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούΠορσελάνινες κούκλες, Δέσποινας ΔιομήδουςΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΟι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη