Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι * Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών * Rock Around... Women! ** Παιδικά: Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

«Η αγαπημένη μου ομάδα είναι η ομάδα Χωραφά», Ειρήνη Φραγκάκη

Τι εστί έρως;
Ε.Φ.: Όποια με ρωτάει προφανώς δεν έχει δει τον άντρα μου (όποια τον πάρει έχει δώρο το καινούριο μου βιβλίο και τρία σετ σωβρακοφανέλες χιχιχι) Πλακίτσα… Έρωτας είναι αυτό το μικρό φτερωτό ζιζάνιο που σημαδεύει χωρίς να σε ρωτήσει. Κι έχει ένα σημάδι το άτιμο…

Πιστεύεις στα ζώδια;
Ε.Φ.: Αμέ… και στα εμπόδια!

Τι δώρο θα έκανες σε έναν εχθρό σου;
Ε.Φ.: Τη δυνατότητα να δει έστω και ένα λεπτό μέσα από τα δικά μου μάτια, το πως βλέπω εγώ τους ανθρώπους. Εχθρούς και φίλους.

Έχεις κατοικίδιο;
Ε.Φ.: Έχω ένα υπέροχο ενυδρείο με τα πιο ήσυχα και πολύχρωμα κατοικίδια! Τα χρυσοψαράκια μου!

Ποια είναι η αγαπημένη σου ομάδα;
Ε.Φ.: Με τα πέντε μου παιδιά έχουμε φτιάξει μία ομάδα μπάσκετ, με τον άντρα μου προπονητή, εμένα διαιτητή (και στην καντίνα) και την ονομάζουμε ομάδα «Χωραφά».

Καραμελάκια ή σοκολατάκια;
Ε.Φ.: Καραμελωμένα σοκολατάκια!

Μαύρο ή άσπρο;
Ε.Φ.: Εξαρτάται ποιος με ρωτάει. Όταν ο άντρας μου λέει άσπρο, βεβαίως μαύρο κι αν πει μαύρο θα συμφωνήσω μαζί του ότι είναι άσπρο!

Τι πρέπει να συμβεί μια τέλεια μέρα;
Ε.Φ.: Να έχουν κατέβει εξωγήινοι στην Αθήνα, να έχουν απαγάγει όλους τους πολιτικούς μας, τους εκπροσώπους της Τρόικας, να έχουν φυλακίσει το δράκο… κι όλοι οι άνθρωποι να έχουν ένα χαμόγελο στο πρόσωπό τους.

Τι νούμερο παπούτσι φοράς;
Ε.Φ.: Μισό λεπτό να δω το κεφάλι του άντρα μου, πρέπει να έχει μένει αποτύπωμα!

Έχεις χόμπι;
Ε.Φ.: Ναι, να πρήζω τον άντρα μου!
(Θα με χωρίσει όταν το δει αλλά το διακινδυνεύω, ελπίζω να είναι στις καλές του όταν το διαβάσει)

Ποιο τραγούδι αφιερώνεις στον/στην αγαπημένο/-η σου;
Ε.Φ.: Πασχάλης Τερζής «Μια φορά», τότε, τώρα και για όσο…

Γράψε μου ένα μυστικό
Ε.Φ.: Κρυμμένο στης καρδιάς τα βάθη, κανείς δεν το ‘χει μάθει και ποτέ δεν θα το πω.

Πεινάς;
Ε.Φ.: Γιατί κανείς δεν με ρωτάει αν «δεν πεινάω»; Αχ, με πήρανε χαμπάρι…

Τι γνώμη έχετε για τον κτήτορα;
Ε.Φ.: Το ξέρεις ότι είσαι από τους ανθρώπους που αγαπώ κι εκτιμώ πολύ. Βέβαια αν είχες κεράσει και γλυκάκι θα τα έλεγα πιο καραμελωμένα.

Ποιο φαγητό θα ήθελες να είσαι και ποιος θα ήθελες να σε φάει;
Ε.Φ.: Εκμέκ κανταΐφι και θα ήθελα να αυτοφαγωθώ.

Αν ήσουν λουλούδι, ποιο θα διάλεγες;
Ε.Φ.: Εκμέκ καταΐφι. (όχι δεν έκανα λάθος… ίδια απάντηση είναι. Κάτι στο μυαλό μου μένει ίδιο.)

Πότε δάκρυσες τελευταία φορά και γιατί;
Ε.Φ.: Έχεις κόψει κρεμμύδι σε σαλάτα για πέντε παιδιά;

Τι όνειρο είδες χθες το βράδυ; (Έστω στην λογοκριμένη του έκδοση)
Ε.Φ.: Είδα όνειρο ότι κατάφερα να κοιμηθώ όλη νύχτα χωρίς να με ξυπνήσει κάποιο παιδί.

Ποιο στιχάκι ή μέρος βιβλίου σε έχει σημαδέψει;
Ε.Φ.: Ήκουσες Αρετούσα μου τα θλιβερά μαντάτα,
π’ ο κύρης σου μ’ εξόρισε σ’ τση ξενιτιάς τη στράτα;
Τέσσερεις μέρες μοναχά μού δωκε ν’ ανιμένω
Κι απόκει να ξενητευτώ πολλά μακρά να πηαίνω
και πώς να σ’ αποχωριστώ, και πώς να σου μακρύνω,
και πώς να ζήσω δίχως σου στο ξορισμόν εκείνο;
(Με θλίβουν οι έρωτες που δεν κρατάνε, εξαιτίας άλλων.)

Πότε αδιαφόρησες τελευταία φορά και γιατί;
Ε.Φ.: Πέρασα από ένα σουβλατζίδικο. Στάθηκα στο ύψος μου, δεν μπορώ να πω. Κυρία.Το προσπέρασα.
Τώρα άσε τα γιατί, θα το μετανιώσω που δεν σταμάτησα και δεν κάνει.

Τι είναι για σένα η ζωή;
Ε.Φ.: Ένα παραμύθι, που το γράφω μόνο για μένα.

Υπάρχει περίπτωση να μην έχεις απογοητεύσει τον 12χρονο εαυτό σου;
Ε.Φ.: Πιθανότατα έχω παραμείνει σε αυτήν την ηλικία. Συνεχίζω να τον απογοητεύω.

Ποιο ήταν το μεγαλύτερο ψέμα που είπες στον εαυτό σου;
Ε.Φ.: Ότι δεν θ’ αντέξω…

Ποια είναι η πρώτη σου αγάπη;
Ε.Φ.: Ίον αμυγδάλου... πρώτη και παντοτινή.

Γράψε δύο συναισθήματα που σ’ αντιπροσωπεύουν
Ε.Φ.: Ρομαντική (στανταράκι, δεν το έχω με αυτόν τον πλανήτη τόσο πεζός που έχει καταντήσει).
Ευκολόπιστη (και πάντα μου λέω καλά να πάθω).

Τι ήταν αυτό που περίμενες από τη ζωή και δεν το πέτυχες ως σήμερα;
Ε.Φ.: Πέτυχα πολύ περισσότερα απ’ ότι φανταζόμουν ότι θα ήθελα να κάνω οπότε και θεωρώ τυχερό τον εαυτό μου.

Αν γυρνούσες το χρόνο πίσω, τι θα άλλαζες;
Ε.Φ.: Αν γυρνούσα στο χρόνο τίποτα δεν θ’ άλλαζα, γιατί κβαντικά θα άλλαζε το μέλλον.
Ίσως, το μόνο που θα ‘θελα, πέντε λεπτά με το Σωκράτη στη φυλακή του.

Πως βλέπεις τη ζωή σου σε τριάντα χρόνια;
Ε.Φ.: Πιθανότατα με την ταχύτητα που γεννάω, να έχουν μαζευτεί νύφες, γαμπροί, εγγόνια, συγγενείς και να έχουμε φτιάξει το δικό μας χωριό.

Ποιος/ποια είναι ο/η καλύτερος/-η φίλος/-η σου;
Ε.Φ.: Είμαι από τους τυχερούς ανθρώπους που η ζωή μου χάρισε απλόχερα, καλούς και άξιους φίλους.

Γράψε μου μια ερώτηση από το σχολικό λεύκωμα που θα ήθελες να απαντηθεί σήμερα
Ε.Φ.: Τι εστί φιλία, αλλά όχι όπως θ’ απαντάγαμε όταν ήμασταν παιδιά αλλά ως ενήλικες σήμερα.

Υστερόγραφο
Ε.Φ.: Χαμογελάτε, χαμογελάτε,χαμογελάτε.
Είναι μεταδοτικό, χαλαρωτικό, τονωτικό.

Ε.Φ.: Τζένη μου, σ’ ευχαριστώ πολύ, οι ερωτήσεις αποδείχθηκαν η καλύτερη πάσα για άκρως διασκεδαστικό χρόνο στις απαντήσεις μου και περιμένω με ανυπομονησία την συνέχιση της κουβέντας μας για το… νέο βιβλίο που έρχεται.

Απάντησε ο/η
Φραγκάκη Ειρήνη
Σαν σχολικό λεύκωμα
Ή αλλιώς, πως θα απαντούσατε σήμερα τις ερωτήσεις των λευκωμάτων της σχολικής ηλικίας
Περισσότερα σαν κι αυτό ανεβαίνουν υπό την ετικέτα Λευκόιστος
Εκείνοι που απαντούν τις ερωτήσεις προσθέτουν και μία δική τους στη σειρά για τους επόμενους
Ζητήστε κι εσείς να απαντήσετε εδώ

Περισσότερα από/για την Ειρήνη Φραγκάκη:
Ένα γράμμα στην Παραμυθένια...
Η Ειρήνη Φραγκάκη Το αστέρι κι η ευχή
Ψιθυρίζοντας σκέψεις της συγγραφέως Ειρήνης Φραγκάκη
Η πεταλούδα της νύχτας

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΌλα θα πάνε καλά ή και όχι, Meg MesonΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούRock Around... Women!, Γιώργου ΜπιλικάΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΟι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη