ΚΕΡΔΙΣΤΕ: Προσκλήσεις: O Fellini και τα όνειρα των κλόουν *** Μυθιστορήματα: Να ονειρευτώ ξανά * Το χνάρι που δεν έσβησε * Μικρό λευκό κοχύλι * Maestra * Εφαπτόμενες ζωές * Ξέχνα τις αναμνήσεις * Το τριανταφυλλάκι * Ο δρόμος για την κόλαση * Οι γρίφοι του θανάτου * Τζεμίλα Άγια * Η γριά βαλίτσα * Το 8ο αμάρτημα

Στα βήματα του μυστικού της Καρυδιάς

…όταν έκλεισα τη στερνή σελίδα, ένιωσα σαν το χώμα όταν τελειώνει η καταιγίδα: Πως φιλοξενούσα μέσα μου τόσες πολλές στάλες βροχής (όσες και τα συναισθήματα από τις αλλεπάλληλες ανατροπές της ιστορίας) αποδεχόμενος ότι δεν είναι δεδομένο ότι στο τέλος βγαίνει πάντα το ουράνιο τόξο για να ωραιοποιήσει το μέλλον;

-Ίσως και να συμβαίνει όμως, μιας και δε μπορεί να είναι όλα τους καταστροφικά. Η φύση… οι άνθρωποι… όλο και κάποιος θα ωφεληθεί στο τέλος της μπόρας, ακόμη κι αν πρόκειται να γίνει εις βάρος των άλλων.-

Το γεγονός είναι ότι είχα καιρό να νιώσω κάτι παρόμοιο σε ανάγνωση βιβλίου, αφού είναι τόσο μεγάλο το σοκ της εναλλαγής των συναισθημάτων λόγω των απρόβλεπτων καταστάσεων σε πράγματα που θεωρούσα δεδομένα, που είμαι σίγουρος πια πως κρύβονται ψήγματα αλήθειας στις περιγραφές τους.

Κι η αφορμή είναι πως καταφέρνουν να μας ταξιδεύουν με τρόπο εξομολογητικό και δίχως φραγμούς στην ψυχοσύνθεση του εκάστοτε ήρωα, προκαλώντας το ενδιαφέρον μας από την πρώτη σελίδα.

Γνωρίζουμε αρχικά την Έλσα. Μια εργαζόμενη ως μαγείρισσα στο εστιατόριο του κυρίου Κώστα - του πάλαι ποτέ, μπάρμπα-Κώστα. Μεγαλώνοντας η Έλσα είχε σταματήσει να ενδίδει στα «θέλω» των άλλων και παρότι είχε έφεση στη ζωγραφική, η πίστη της συνοψίζεται στο ότι «δε γίνεται και δεν έχει κανένα νόημα να αξιοποιείς όλα σου τα ταλέντα. Έχεις και μια ζωή να ζήσεις, πώς να το κάνουμε;».[1]

Συχνά μας παρουσιάζεται απαισιόδοξη στις σκέψεις της και κυνική: «Μετά από πολλά πολλά χρόνια δεν αποκλείεται να αποδειχτεί ότι ήμασταν απλά ένα αποτυχημένο πείραμα της φύσης και να εξαφανιστούμε, όπως κάποτε συνέβη με τους δεινόσαυρους ας πούμε. Ελπίζω βέβαια να μην ζω μέχρι εκείνη την εποχή».[2]

Κάποιες φορές «αιχμηρή» με τις σχέσεις της με τους άλλους ανθρώπους: «Δεν μ’ αρέσει καθόλου όταν συμβαίνει αυτό. Να με απορρίπτουν οι άνθρωποι πριν προλάβω να τους απορρίψω εγώ δηλαδή».[3]

Κι άλλοτε δείχνει τάχα πως έχει συμβιβαστεί με τον εαυτό της: «Όσο μεγαλώνω, τόσο πιο αποδεκτή αισθάνομαι».[4]

Στη ζωή της έχει τον Γιάννη, που κατά τα λεγόμενά της προσπαθεί να την μετατρέψει σε κάτι συμβατό και ανώδυνο για τη δική του καθημερινότητα. Μας εξηγεί ότι ζει σε μια εξαρτώμενη σχέση που το δηλητήριο και το βάλσαμο είναι το ίδιο και το αυτό, αφού παραδέχεται και η ίδια πως «είναι αλήθεια ότι δεν νιώθω να ανήκω μαζί του ή να ανήκει εκείνος στον κόσμο μου».[5]

Κι έπειτα στην ιστορία μας εισβάλει η Τζένη, η όμορφη ξανθομάλλα γυναίκα η οποία εργάζεται στην διαφημιστική εταιρία «Q&B» και θεωρεί για τον εαυτό της ότι «είμαι γεννημένη για να ξέρω τι θέλει ο κόσμος».[6]

Έχει ένα κυκλοθυμικό γνώθι σαυτόν, μιας και συγχρόνως αποδέχεται πως «Μηδενίζω τον κίνδυνο και κρατάω αποστάσεις. Εγωισμός, αδιαφορία, μηδενισμός. Αυτή είμαι εγώ.»[7]

Ωστόσο νιώθει πάντα το βάρος και την ευθύνη των αποφάσεων της, με χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι υποστηρίζει πως «το φταίξιμο βαραίνει εμένα και μόνο εμένα, οπότε και η απογοήτευση με τραβάει στη κόλαση».[8]

Παρά τον εγωιστικό χαρακτήρα της, η ομορφιά της Τζένης θεωρείται το πρώτο χαρακτηριστικό που προσέχουνε όλοι: «Μια κανονική πριγκίπισσα, αν ακόμη υπήρχαν πριγκίπισσες»[9], όπως παραδέχεται η Έλσα όταν την συναντά. 

Ένα ουσιαστικό και σημαντικό στοιχείο που φέρνει την ισορροπία στη ζωή της, στέκει το γεγονός πως είναι δεσμευμένη με τον Άκη, όντας μεγαλωμένοι μαζί από παιδιά.

Αν και η Τζένη μισεί τα επαγγελματικά ταξίδια, η μοίρα το θέλει να γνωριστούν με την Έλσα τυχαία στο τρένο, κάτι που την κάνει να σκεφτεί ενδόμυχα από τις πρώτες τους κουβέντες ότι «νιώθω σα να τη γνωρίζω μια ζωή».[10]  Κι εκεί που η Έλσα ξόδευε τις ώρες της ζωγραφίζοντας στο σημειωματάριο της, μέχρι το τέλος της διαδρομής νιώθουν μια φλόγα φιλίας να γεννιέται μεταξύ τους. Φτάνοντας στο προορισμό τους ανταλλάζουν τηλεφωνικά νούμερα με την υπόσχεση να συνεχίσουν και μελλοντικά την όμορφη παρέα τους.

Η Έλσα παίρνει το δρόμο για το πατρικό της σπίτι, εκεί που περνά απαρατήρητη από τον μοναδικό ένοικο, την αλκοολική μάνα της. Αυτή η συμπεριφορά όμως ήταν κάτι που η ηρωίδα μας την είχε συνηθίσει, αφού «άρχισε να πίνει μετά το επεισόδιο κάτω από την καρυδιά κι από τότε δε σταμάτησε ποτέ»[11]

Κι αυτό είναι που εντείνει ακόμη περισσότερο το μυστήριο για το τι συνέβη σ’ εκείνο το σπίτι, που τύχαινε να είναι και ίσως το μόνο στην πόλη που διέθετε δική του αυλή…

Ένα προσόν, που γρήγορα τράβηξε το ενδιαφέρον της Τζένης. Αφορμή για την επίσκεψή της εκεί: Το ότι από λάθος πήρε το σημειωματάριο που φιλοξενούσε τις όμορφες ζωγραφιές της νέα της φίλης και ότι ήθελε επειγόντως να το επιστρέψει. Όταν παίρνει την πρωτοβουλία να την επισκεφτεί, μαγεύεται από το τοπίο και της προτείνει να γυριστεί εκεί το επόμενο διαφημιστικό της εταιρίας που εργάζεται.

Η συμφωνία κλείνει με συνοπτικές διαδικασίες, αν και η Έλσα παραδέχεται σιωπηλά στον εαυτό της ότι «με εκνευρίζουν τέτοιες γυναίκες. Ξέρουν τι θέλουν και πώς να το πετύχουν»[12]

Την επόμενη κιόλας μέρα, τα γυρίσματα παίρνουν σάρκα και οστά. Εκεί όπου η Έλσα φοβάται γιατί «έπρεπε να είμαι στο πόδι και να προστατεύσω το μυστικό».[13] Οι εργασίες ωστόσο τελειώνουν γρήγορα και τα πάντα επιστρέφουν ξανά στην συνηθισμένη ηρεμία τους.

Όχι όμως για πολύ.

Το ολοένα και πιο συναισθηματικό δέσιμο των ηρωίδων θα ξετυλίξει αργά και βασανιστικά ένα κουβάρι αποκαλύψεων που θα δοκιμάσουν τόσο τις δικές τους αντοχές όσο και τις ηθικές αξίες των αναγνωστών, αφού κάθε νέα αποκάλυψη θα μας κάνει να αναζητούμε όλο και πιο επίμονα την λύτρωση.

Τι αντίτιμο να έχει άραγε η ευτυχία και πόση χαρά μπορεί να αποκομίσει κάποιος που για να την αποκτήσει συνεχίζει να θυσιάζει καθημερινά την ψυχή του;

Η συνέχεια του μυθιστορήματος «Το μυστικό της Καρυδιάς» είναι σίγουρο πως θα σας προκαλέσει να κάνετε αυτοκριτική για τα σωστά και τα λάθη της ζωής σας.

Άραγε είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε τις ανατροπές αυτής της τόσο ανθρώπινης ιστορίας;
Κλικ για περισσότερα του Θεόφιλου
Περισσότερα:

[1] Σελ.10 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[2] Σελ.11 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[3] Σελ.26 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[4] Σελ.7 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[5] Σελ.12 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[6] Σελ.37 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[7] Σελ.42 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[8] Σελ.42 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[9] Σελ.67 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[10] Σελ.23 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[11] Σελ.31 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[12] Σελ.45 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016
[13] Σελ.23 «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΡΥΔΙΑΣ» Μηλέβα Αναστασιάδου – Λυδία Ψαραδέλλη, Εκδόσεις Εντύποις, Πρώτη έκδοση Απρίλιος 2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Αλεξάνδρα ΜυλωνάΘανάσης ΛιακόπουλοςΝτιάνα ΠαλαιολόγουΦώτης ΣιμόπουλοςΜιχαήλ ΆνθηςΕλίνα ΒαρβαρήγουΗλιάδα Γκανά
Γκρέτα ΧριστοφιλοπούλουL.S. HiltonΛιλή ΓάτηΧάρης ΛιαντζίρηςΧρίστος ΒούζαςΛογοτεχνικές πένες 2016Αγγελική Μαρίνου
Jennifer DonnelliΙφιγένεια ΤέκουΒασίλης ΤσικάραςΚατερίνα ΧλωροκώσταΝοέλ ΜπάξερΚατερίνα ΘεοδώρουΚωνσταντίνος Ιωακειμίδης