Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι * Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων ** Ποίηση: Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα ** Διάφορα άλλα: Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών * Rock Around... Women! ** Παιδικά: Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Η Εβίτα Καφούρου για το Μου λείπεις

Πως σας ήρθε η ιδέα;
Ε.Κ.: Το 2014 σε μία εκπομπή του μαγικού ραδιοφώνου μας δόθηκε ο τίτλος «μου λείπεις» για την καθιερωμένη μας ιστορία της Δευτέρας… Αποφάσισα να γράψω ένα μικρό παραμυθάκι και το μυαλό μου πήγε στην Πάρο και τα καλοκαίρια μου στο νησί… Εκεί κάθε Αύγουστο γίνεται ένα δρώμενο με πειρατές να κλέβουν νησιωτοπούλες. Πάντα μου έκανε εντύπωση εκείνη η εποχή και το τι θα πέρναγε ο κόσμος και τα χωριά... Έτσι θέλησα να κλείσω την Πάρο και την ιστορία της σε ένα παραμύθι που αρχικά ήταν δυο τρεις σελιδούλες για την εκπομπή ίσα ίσα, και μετά μεγάλωσε και έγινε ολόκληρο βιβλίο… Ένα κοχύλι που μιλά, μας οδηγεί στην λύση ενός μυστικού και μας κρατά σε αγωνία ως το τέλος του βιβλίου.

Που γράψατε το βιβλίο σας;
Ε.Κ.: Σπίτι μου στον υπολογιστή μου. Το μυαλό όμως έτρεχε στα γνωστά λημέρια του νησιού μου, και την όμορφη παραλία τού Λογαρά με τα βράχια που οδηγούν στην παραλία της Πούντας…

Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Ε.Κ.: Για την ιστορία του ραδιοφώνου χρειάστηκα λίγες μέρες… για να γίνει βιβλίο όμως, φτάσαμε στο 2017 γιατί όλο το διόρθωνα. Το αποτέλεσμα ωστόσο με δικαιώνει γιατί πρόκειται για ένα βιβλίο με σπουδαία εικονογράφηση και καλή ποιότητα χαρτιού… Θα το ευχαριστηθούν πολύ τα παιδιά.

 Πως θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Ε.Κ.: Ελκυστικό και για όλες τις ηλικίες… Ακόμα και για μεγάλους όπως πολλοί μου λένε. Μία κυρία που το διάβασε μου είπε ότι για μας κάνει περισσότερο καλό από τα παιδιά. Το είχαμε ανάγκη… Εγώ με αυτό δεν μπορώ παρά να χαρώ γιατί όντως θα ήθελα να απευθυνθώ σε όλους!

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Ε.Κ.: Νομίζω το σενάριο του γενικά… τη σύλληψη της έμπνευσης… Μια φίλη έγραψε, δικαιώνει τον αναγνώστη για την επιλογή του…
Σε δεύτερη φάση αγάπησα τους ήρωες του, επειδή έβαλα δικούς μου ανθρώπους ως ονόματα.

Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Ε.Κ.: Ο μικρός πρίγκιπας… Για τα διανοήματά του, και για το ότι έχει πλάσει το χαρακτήρα χιλιάδες παιδιών με ιδανικά. Ενίοτε και των μεγάλων. Τον έχω σαν παράδειγμα, γι’ αυτό μου βγήκε το παραμύθι μου για όλες τις ηλικίες.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Ε.Κ.: Επειδή βιβλιοφάγος δεν υπήρξα ποτέ, είμαι πολύ επιλεκτική στις αγορές βιβλίων, θα απαντήσω ως αναγνώστρια και βιβλιόφιλη. Τα παιδιά σήμερα πάσχουν από έλλειψη φαντασίας… όσο και να ασχολούνται με το ιντερνέτ να διαβάζουν για το σχολείο τους, αυτά που θα πάρουν από τα εξωσχολικά βιβλία είναι τελείως διαφορετικά και αναγκαία. Το βιβλίο «Μου λείπεις», είναι ένας συνδυασμός φαντασίας και αλήθειας που στόχο έχει να καλλιεργήσει στα παιδιά την έννοια της παντοτινής αγάπης και τις θυσίες που κάνουμε για αυτή … Το κοχύλι κρύβει ένα καλά κρυμμένο μυστικό που ξεδιπλώνεται στον μικρό αναγνώστη και φανερώνει μια ιστορία αγάπης την εποχή της πειρατείας στα Αιγαιοπελαγίτικα νησιά.

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Ε.Κ.: Στην παρούσα φάση να δικαιωθώ για την στροφή μου στο παραμύθι…

Φοβάστε…
Ε.Κ.: Μόνο τον χρόνο και τον θάνατο.

Αγαπάτε...
Ε.Κ.: Τους δικούς μου ανθρώπους. Αυτοί ξέρουν ποιοι είναι.

Ελπίζετε...
Ε.Κ.: Στις καλές αλλαγές και στα κίνητρα που τις προκαλούν…

Θέλετε...
Ε.Κ.: Τα καλύτερα για τους δικούς μου ανθρώπους και για μένα.

Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν αυτό το βιβλίο;
Ε.Κ.: Δεν ξέρω… εγώ για όλους μας το έγραψα… μικρούς και μεγάλους. Και αυτό θέλω.

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Ε.Κ.: Κανείς δεν είπε πρέπει… η ουσία είναι να θέλουν… Και ο λόγος είναι σε όλα τα παραπάνω που είπαμε, και σε ό,τι ανακαλύψει ο καθένας μόνος του με την ανάγνωση.

Γιατί δεν πρέπει;
Ε.Κ.: Δεν βρίσκω λόγο να μην πρέπει.

Που/πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Ε.Κ.: Με παραγγελία στην Δυάς εκδοτική, με μήνυμα σε μένα να τους το στείλουμε ταχυδρομικώς, και στο ιντερνέτ στο perizitito.gr και στο ebooks.gr. Επίσης κάποια αντίτυπα υπάρχουν στον Ευριπίδη στη στοά στο Χαλάνδρι. Παραγγελίες όμως γίνονται σε όλα τα βιβλιοπωλεία και ας μην το έχουν…

Που μπορούμε να βρούμε εσάς;
Ε.Κ.: Υπάρχει σελίδα για το παραμύθι στο facebook. Λέγεται Μου λείπεις – παραμύθι. Επίσης το blog: mouleipeisparamythi.blogspot.gr

Ποιο χρώμα του ταιριάζει;
Ε.Κ.: Εδώ θα σας γελάσω… το χρώμα της αγάπης… Αφού για αγάπη μιλά. Ο Λουδοβίκος των Ανωγείων ακόμα το ψάχνει, εγώ θα σας πω του πάνε όλα και κανένα.

Ποια μουσική;
Ε.Κ.: Αιγαιοπελαγίτικα τραγούδια. Σε αυτά τα νησιά αναφέρεται…

Ποιο άρωμα;
Ε.Κ.: Το άρωμα των νυχτολούλουδων και της λυγαριάς.

Ποιο συναίσθημα;
Ε.Κ.: Της δικαίωσης στο τέλος… το κοχύλι μας επιστρέφει στη μάνα Θάλασσα και όλα λύνονται πια στο νησί.

Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Ε.Κ.: Ταινία κινουμένων σχεδίων ή θεατρικό.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα μπορούσατε να είστε;
Ε.Κ.: Σεναριογράφος.

Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς;
Ε.Κ.: Κανέναν ιδιαίτερα… διαβάζω ό,τι μου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Θεωρώ λάθος να ακολουθούμε κάποιον συγκεκριμένα… πώς θα δώσουμε την ευκαιρία να αναδειχτούν οι καινούργιοι;

Σας έχει επηρεάσει άλλος συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε; Ποιος/ποιο βιβλίο;
Ε.Κ.: Το είπα και παραπάνω, ο μικρός πρίγκιπας … θεωρώ ό,τι καλύτερο έχει γραφτεί ποτέ για όλες τις ηλικίες.

Οι ήρωές σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή εσείς και μόνο ορίζετε την συνέχεια και τις τύχες τους;
Ε.Κ.: Προς το παρόν εγώ τους ορίζω…

 Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει; Φαντασία ή εμπειρία;
Ε.Κ.: Και τα δύο.

Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Ε.Κ.: Η καλή προετοιμασία του, και η διάθεση για προώθηση…

Τι την αποτυχία;
Ε.Κ.: Η έλλειψη ταλέντου του συγγραφέα του, και από μεριάς εκδότη η έλλειψη τρόπου προώθησης.

Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Ε.Κ.: Είναι κατάχρηση πώς να το κάνουμε… απλά από τις καλές καταχρήσεις…

Ποιον τίτλο βάζετε στο βιβλίο της ζωής σας;
Ε.Κ.: Ο επιμένων νικά… Γιατί έχω φάει και εγώ τις κατραπακιές μου.
Ήταν το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για τα νέα βιβλία.
Ή αλλιώς, όχι μόνο το ερωτηματολόγιο του Προυστ.
Αν σας άρεσε, δείτε περισσότερες απαντήσεις επιλέγοντας την ετικέτα Ριντ Φερστ

Το παραμύθι της Εβίτας Καφούρου, Μου λείπεις, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δυάς.

Περισσότερα από/ για την Εβίτα Καφούρου:
Λόγια φιλίας και αγάπης
Ο τελευταίος χορός

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΌλα θα πάνε καλά ή και όχι, Meg MesonΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούRock Around... Women!, Γιώργου ΜπιλικάΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Οι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΟ πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη