ΚΕΡΔΙΣΤΕ: Προσκλήσεις: Ο Κρητικός * Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα *** Μυθιστορήματα: Τζεμίλα Άγια * Η γριά βαλίτσα * Το 8ο αμάρτημα * Μέτσενγκερσταϊν * Το αίνιγμα της κερασόπιτας * Πρόσωπα * Αγάπες δίχως σύνορα * Μη μου λες το γιατί *** Νουβέλα: Για πάντα

…λεφτά, σεξ και ζωές γεμάτες ψέματα και λάθη

Λεφτά, σεξ, αγορασμένα συναισθήματα, μυστικά, οργή και ζωές γεμάτες ψέματα και λάθη.

Αυτά τα στοιχεία διαπίστωσα πως συνθέτουν την πλοκή του μυθιστορήματος «Ζωές στο κόκκινο» του συγγραφέα Άγγελου Πετρουλάκη.

Στις σελίδες του βίωσα ένα έργο γραμμένο με τρόπο που αναδεικνύει τον ανταγωνισμό του «φαίνεσθαι» και του «είναι». Στην προσπάθεια μάλιστα του συγγραφέα να περιγράψει την απόλυτη αποτύπωση αυτής της κατάστασης, χρησιμοποιεί λέξεις και συμπεριφορές ωμές που σοκάρουν, διαλύοντας τους όποιους πυλώνες της πραγματικής ή υποτυπώδους ευγενείας που συνάδουν στις καθημερινές, κοινωνικές μας σχέσεις.

Ακολουθούν στις σελίδες του έργου ακριβείς περιγραφές των σεξουαλικών πράξεων των πρωταγωνιστών, όπως και η αποτύπωση των βαθύτερων, «βρώμικων» σκέψεων τους.

Το μόνο σίγουρο είναι πως άλλοι αναγνώστες θα βρουν ενδιαφέρον αυτό το βιβλίο για την ρεαλιστικότητά του και κάποιοι θα το κρίνουν ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Στο χέρι σας είναι να συνταχθείτε είτε στην μία πλευρά είτε στην άλλη.
Ένας από τους βασικούς τροχούς του μυθιστορήματός μας είναι ο Στέφανος, ένας άνθρωπος δίχως φραγμούς που κάνει τα πάντα ώστε να κατακτήσει στη ζωή του αυτό που επιθυμεί. Πρόκειται για έναν ζιγκολό, που η μεγαλύτερη πηγή εσόδων του συνοψίζεται στα ονόματα μιας δεκάδας γυναικών διαφόρων ηλικιών, στο σώμα των οποίων ο Στέφανος εκτύπωνε υποσχέσεις αφοσίωσης, προκειμένου να καλύπτονται τα τρέχοντα έξοδά του.

Συγχρόνως, από τις πρώτες ακόμη σελίδες γνωρίζουμε και την Καίτη, η οποία απελευθερωμένη από τις όποιες οικονομικές ανάγκες όντας βαθύπλουτη, ανάγει ως αυτοσκοπό της ζωής της το κυνήγι του μεγάλου έρωτα: Εκείνη είχε κλείσει τα μάτια της κι είχε μεταλλαχθεί σε τεράστιο ακουστικό πόρο για να ρουφάει τα λόγια του. Τα πάντα μέσα της τον γυρεύουν κι ας μην τον γνωρίζει ούτε δώδεκα ώρες…

Η Καίτη γνωρίζει σύντομα τον Στέφανο στην μητέρα της, την κυρία Ευτυχία. Θα ήταν περιττό εδώ να λεχθεί ότι εκείνο το απόγευμα, η κυρία Ευτυχία, έπαθε σε απείρως μεγαλύτερο βαθμό αυτό που είχε πάθει η κόρη της, αντικρίζοντας αυτήν την νέα έκδοση του Απόλλωνα.

Στον αντίποδα, ο επιχειρηματίας και σύζυγος της κυρίας Ευτυχίας, ο Θάνος, ζει τους δικούς του κρυφούς πόθους στο κορμί μίας φοιτήτριας, της εικοσάχρονης Γεωργίας: …Ο κύριος Θάνος υπήρξε ξεκάθαρος και ακέραιος: Αυτός αναλάμβανε το συμπληρωματικό εισόδημα κι εκείνη σταματούσε τη δουλειά, πρόταση απολύτως ενδιαφέρουσα, γιατί ο όρος συμπληρωματικό εισόδημα μπορούσε να έχει ιδιαίτερο εύρος και πλάτος.

Στον ιστό της ιστορίας μας παίρνουν σύντομα ρόλο και άλλοι χαρακτήρες , όπως ο Πέτρος, η Αθηνά και ο άντρας της ο Φάνης, ο Τάσος, η Μαριάνθη, η Ντίνα, ο Στάθης, ο Σωκράτης και η Αλίκη, οι οποίοι συνθέτουν ένα κοινωνικό δράμα, μιμούμενοι τις αντιδράσεις ανθρώπων που έχουν χάσει το μέτρο της αξιοπρέπειας του μέσου ανθρώπου…

Καλή σας ανάγνωση Φίλοι μου!
Κλικ για περισσότερα του Θεόφιλου Γιαννόπουλου
Το μυθιστόρημα του Άγγελου Πετρουλάκη, Ζωές στο κόκκινο, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γράφημα. Περισσότερα για το βιβλίο θα βρείτε εδώ

Στην περίληψη λέει μεταξύ άλλων:
Η Μαριάνθη και ο Στάθης, ο Τάσος και η Ντίνα, η Αλίκη και ο Σωκράτης και όχι μόνο, που είδαν τις ζωές τους να θρυμματίζονται...
Είναι οι ζωές τους…
Ζωές στο κόκκινο!

Οι προτάσεις με πλάγια και έντονα γράμματα προέρχονται από το μυθιστόρημα «Ζωές στο κόκκινο» του Άγγελου Πετρουλάκη, Εκδόσεις Γράφημα, 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Κωνσταντίνος ΙωακειμίδηςΑγγελίνα ΡωμανούΘανάσης ΛιακόπουλοςΦώτης ΣιμόπουλοςΜιχαήλ ΆνθηςΒασίλης ΤσικάραςΗλιάδα Γκανά
Ελίνα ΒαρβαγήρουΓεωργία Καραβέργου-ΓκριμούλαΛιλή ΓάτηΑγγελική ΜαρίνουΜάριος Καρακατσάνης και Εύα ΠαυλίδουΛογοτεχνικές πένες 2016Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Τούλα ΜπαρνασάΣήφης ΖερβουδάκηςΒασίλης ΤσικάραςΓιώργος ΣακκάςΒάσια ΑκαρέπηΘεοφάνης ΠαναγιωτόπουλοςΑλεξάνδρα Μυλωνά