ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Έκπτωση 20% στα βιβλία των εκδόσεων Ελκυστής *** Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Αδελφές Papin *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκι * Ανένταχτα, Ν. Καββαδία * Αναρχικός τραπεζίτης, Φ. Πεσσόα * Η πτώση, Α. Καμύ * Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ προσφέροντας διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε παραστάσεις και αφήστε τα στοιχεία σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Το τελευταίο παιχνίδι * Κάποτε ένας πυροβολισμός... * Σήμερα ξύπνησα παιδί * Αυτοκράτωρ Αδριανός *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Η αναζήτηση, Η ανατροπή, Η αναλαμπή * Οι ψυχές μας τη νύχτα * Μέχρι τον Αύγουστο * Σκοτεινός παράδεισος * Ο χάρτης του κόσμου στο μυαλό σου * Το άνθος της ζωής * Γαμήλιο συμβόλαιο * Ερωτευμένες πόρνες * Μαύρα σύννεφα σε λευκό ουρανό * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Όλα αυτά θα σ' τα δώσω * Το εισιτήριο * Ήσουν πάντα εκεί * Διπλή ταυτότητα ** Περιπλάνηση: Η συμφωνία της Αθήνας ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Το κίτρινο δάνειο * Κόκκινη κλωστή δεμένη * Πικρός εξωγήινος * Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά ** Παιδικά: Γράμμα στον μπαμπά και τη μαμά που μαλώνουν * Το κασελάκι και άλλες τρεις ιστορίες για ξυλοκόπους και παράδες * Η κουκουβάγια η τετραγωνομάτα * Ο μαγεμένος καθρέφτης και Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας ** Ποίηση: Με το βλέμμα του Ομήρου

Τρίτη, 3 Απριλίου 2018

Άσε κάτω τις φράουλες

Η ομάδα Attact ξαναδιαβάζει τον Ιονέσκο δημιουργώντας μια παράσταση με αντισυμβατική ματιά, καυστικό χιούμορ και ανατροπές που φέρνει το θέατρο του παραλόγου στο σήμερα.
Η περφόρμανς «Άσε κάτω τις φράουλες», σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία του Γιάννη Κουρκουμέλη, βασίζεται σε μια ελεύθερη απόδοση κειμένων του Ευγένιου Ιονέσκο ιδωμένη με μια αφαιρετικά συμπυκνωμένη ματιά: Τα λιγοστά σκηνικά, ο ασαφής χώρος και χρόνος, οι απροσδιόριστες ταυτότητες των ηρώων, ο λιτός επαναληπτικός λόγος έρχονται σε αντιπαράθεση -και συνάμα σε απόλυτη συμφωνία- με τα πυκνά νοήματα και τους διαχρονικούς προβληματισμούς που θέτει ο κυριότερος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου.
Στόχος των συντελεστών είναι να φέρουν τα κείμενά του στο σήμερα, σχολιάζοντας, τρυφερά και αιχμηρά, τη δυσκολία της επικοινωνίας, ιδιαίτερα μεταξύ των ζευγαριών, αλλά και το πώς ο σύγχρονος δυτικός άνθρωπος μπορεί να γίνει ο στυγνότερος εκμεταλλευτής του ίδιου του εαυτού του.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Γιάννης Κουρκουμέλης, απαντά στις ερωτήσεις μου.

Πώς έγινε η σύλληψη της ιδέας και η επιλογή του έργου; Ποια ήταν τα κριτήρια;
Γ.Κ.: Αγαπώ αυτό το είδος θεάτρου. Άρχισε νωρίτερα αλλά οι κυριότεροι εκπρόσωποί του έγραψαν τα έργα τους την εποχή μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, στις δεκαετίες του 50 και του 60. Ο άνθρωπος τότε προσπαθώντας να συνέλθει έψαχνε απαντήσεις. Οι συζητήσεις εκείνη την εποχή άρχιζαν ευκολότερα και τις απαντήσεις δεν τις εξανάγκαζε ο πόλεμος. Υπήρχε ανάγκη να οριστεί ένα καινούριο μοντέλο ζωής και σκέψης που θα ελαχιστοποιούσε την πιθανότητες για ένα τρίτο, στη σειρά, πόλεμο. Οι απαντήσεις που έδιναν οι συγγραφείς δεν ήταν συμπερασματικές (ετυμηγορίες) ήταν ερευνητικές (αποστολές).
Δεν τους ενδιέφεραν τόσο οι πνευματικές συμμαχίες όσο οι αντίστοιχες αψιμαχίες που κρατούσαν την πνευματική τους διαύγεια υψηλή. Το ίδιο ενδιαφέρει κι εμάς σαν θίασο.

Η παράσταση-performance Άσε κάτω τις φράουλες ανήκει στο ιδιαίτερο είδος του θεάτρου του παραλόγου. Άραγε, πρόκειται για ένα είδος που απευθύνεται σε συγκεκριμένο και μυημένο κοινό ή μπορεί άνετα να απασχολήσει τον καθένα;
Γ.Κ.: Όχι δεν νομίζω, ίσα ίσα είναι ένα θέατρο που η δύναμη του κρύβεται στην απλότητα του. Οι ήρωες του συνήθως κάνουν και λένε πράγματα που είναι γνώριμα στον καθένα μας. Συγκεντρωμένα, όμως, όλα μαζί προσδίδουν μια ασυνήθιστη διάθεση για το συνηθισμένο.

Πόσο παράλογος είναι τελικά αυτός ο λόγος; Αντηχεί το ίδιο σήμερα, τόσες δεκαετίες μετά την εποχή του;
Γ.Κ.: Ένας επαναστατικός θεατρικός λόγος, που αποκαθηλώνει τα ξεπερασμένα σύμβολα αβίαστα και χωρίς ενοχή, δεν μπορεί παρά να είναι αναγκαίος κάθε εποχή.
Το πολύτιμο μέταλλο παραμένει πολύτιμο ακόμα κι αν μετά από μισό αιώνα έχουν αλλάξει οι μέθοδοι εξόρυξής του. Και καλύτερα θα έλεγα γιατί ο ήχος του ταιριάζει σε περισσότερες συχνότητες.

Τι θα θέλατε να πείτε προς τους θεατές εκείνους που δεν είχαν ποτέ αντίστοιχη εμπειρία; Υπάρχουν πράγματα που θα πρέπει να τα γνωρίζει κανείς πριν έρθει στο θέατρο, πληροφορίες που θα αποβούν χρήσιμες κατά τη διάρκεια της παράστασης;
Γ.Κ.: Πιστεύω πως η πιθανότητα να δουν κάποιοι παράλογο θέατρο για πρώτη φορά στη ζωή τους από εμάς, είναι εξαιρετικά μικρή σαν την ανέλπιστη τύχη.
Συντελεστές:
Σύνθεση κειμένων - Σκηνοθεσία: Γιάννης Κουρκουμέλης 
Δραματολόγος: Ναταλί Μηνιώτη 
Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου 
Σκηνικά αντικείμενα: Σελήνη Μαρία Τριανταφύλλου 
Μουσική: Αλέξανδρος Κοντογεώργος 
Φωτισμοί: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου 
Κίνηση: Άννα Αναστασιάδου 
Παίζουν: Νικολέτα Αγγελή, Άννα Αναστασιάδου, Βασίλης Αφεντούλης, Μανώλης Βαζαίος, Νικολέτα Κόκκορη
Υπεύθυνη προβολής και επικοινωνίας: Βασω Σωτηρίου-We Will

Το «Άσε κάτω τις φράουλες» έκανε πρεμιέρα στις 27 Νοεμβρίου 2017 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της πρώτης πλατφόρμας νέων δημιουργών «Ανοιχτές Πόρτες» του υπουργείου Πολιτισμού. Μετά την επιτυχία του, επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις (από 21 και 22, 28 και 29 Απριλίου) στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς (Καστοριάς 34-36, Βοτανικός, 2103480000) το Σάββατο 21 και 28 Απριλίου και Κυριακή 22 και 29 Απριλίου στις 21:00.

🎭

Ο Γιάννης Κουρκουμέλης αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης – Καρόλου Κουν. Συμμετείχε σαν μαθητής της σχολής σε παραστάσεις αρχαίου δράματος σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν. Έχει σκηνοθετήσει πολλές παραστάσεις, μεταξύ των οποίων «Η κυρία με τη στρυχνίνη» (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) και Breakfast in America (Θέατρο Φούρνος). Ως ηθοποιός έχει παίξει σε πληθώρα θεατρικών παραστάσεων («Κοινό ταμείο» του Ε. Λαμπίς, σε σκηνοθεσία Β. Παπαβασιλείου, «Μικρός Πρίγκιπας» του Α. ντε Σαιντ Εξυπερύ, σε σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή, «Πελεκάνος» του Α. Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Ρ. Πατεράκη) καθώς και στην τηλεόραση («Ουράνιο Τόξο», «Η εξαφάνιση του Τζον Αυλακιώτη», «Κόκκινο Φεγγάρι» κ.ά). Στο ραδιόφωνο συνεργάστηκε με τους Θ. Τερζόπουλο και Γ. Εμιρζά. Δίδασκε στον Θεατρικό Όμιλο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, και σκηνοθετούσε τις παραστάσεις του ομίλου από το 2002 μέχρι το 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες
Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα, Χρήστος ΑναστασόπουλοςΠικρός εξωγήινος, Σπύρος ΒρεττόςΗ συμφωνία της Αθήνας, Γ.ΚαραντώνηςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΌλα αυτά θα σ' τα δώσω, Ντολόρες ΡεδόντοΤο κίτρινο δάνειο, Νίκη Μπλούτη-ΚαράτζαληΤο εισιτήριο, Φωτεινή Πανουργιά
Κόκκινη κλωστή δεμένη, Ζωρζ ΣαρήΗ κουκουβάγια η τετραγωνομάτα, Αννέτα ΜαρκογιαννάκηΤο κασελάκι και άλλες τρεις ιστορίες για ξυκολόπους και παράδες, Θ. ΊνταςΓράμμα στον μπαμπά και τη μαμά που μαλώνουν, Γ. ΜπουμπούσηςΟ μαγεμένος καθρέφτης, Νανά ΜπροδήμαΤο άνθος της ζωής, Ιωάννα ΓκανέτσαΜε το βλέμμα του Ομήρου, Εντομόντ-Ανδρέας Σαλβάρης
Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας, Νανά ΜπροδήμαΉσουν πάντα εκεί, Τόνια ΚοντοπούλουΑυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά, Χαρά ΧρυσάφηΔιπλή ταυτότητα, Μ.Π. ΧάντιξΓαμήλιο συμβόλαιο, Richmont Michelle
Ερωτευμένες πόρνες, Μαίρη ΤσίληΜαύρα σύννεφα σε λευκό ουρανό, Γιάννης Βλαχάκης